Gå til innhold

intervall, hva skal jeg velge?


jimmy

Anbefalte innlegg

planlegger å begynne å løpe, har ikke løpt så mye tidligere, men har bestemt meg for å gå ned i fett %. hørt at intervaller er det beste for å miste fett %, er bare usikker på hva slags intervall som passer til en ung gutt på 16 år med lite løpe erfaring. noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du ikke er vant til å løpe kan du venne deg til å løpe først. f.eks fra en lyktestolpe til neste, rolig jogg til neste, løpe til neste osv. eller finn deg en strekning på f.eks 100 meter og løp den og gå tilbake et antall ganger. finn ut hvordan du liker å løpe, få opp kondisen. ikke all trening skal være hard, lengre turer i lavt tempo bør også med så du ikke får vondter i ben og ellers i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke er vant til å løpe kan du venne deg til å løpe først. f.eks fra en lyktestolpe til neste, rolig jogg til neste, løpe til neste osv. eller finn deg en strekning på f.eks 100 meter og løp den og gå tilbake et antall ganger. finn ut hvordan du liker å løpe, få opp kondisen. ikke all trening skal være hard, lengre turer i lavt tempo bør også med så du ikke får vondter i ben og ellers i kroppen.

hørtes ut som en plan som er skredesydd meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange ulike typer intervalltrening. Jeg vil anbefale å prøve flere forskjellige, både for variasjon, og for å finne ut hvilke du synes er best, og som gir deg best utbytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...