Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå prøvd ut en del dietter, og sliter me fremgang..

Har holdt på i over 2 mnd, spist å målt alt til pungt og prikke..

Trener 5-6 dager i uken, der jeg har hele kroppen 1 tung og 1 lett økt + 4 dager med cardio etter trening.

Er 19 år

177 høy

Vekt nå: 82

M1: 3 scoop proteinshake med 70g kokosmelk + tran

M2: 150g karbonadedeig med 50g kokosmelk + 10g smør, og broccoli.

1 time etter M2 trener jeg.

Etter trening 2 banan + proteinshake

M3: 200g Torsk, 200g potet, 10g smør og broccoli

M4: 150g kylling/karbonadedeig, 1 egg, 70g ris og salat

Alt dette sammen er da:

Kcal: 2229

Protein: 210g

Carbo: 151g

Fett: 70g

Drikker mye vann, får i meg omega 3 osv osv.

Men dette er da det jeg har holdt på med den siste mnd.

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre for å få fremgang, og hva som er feil. HÅPER virkelig noen er villig og hjelpe ! Takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20322-sliter-med-resultater/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn frem målebåndet og bruk dette i stedet for vekt.

Hva var vekten da du startet?

1 mnd er ikke mye, gi det litt tid.

Kjør på med mer styrke, og kutt ned på cardio er mine anbefalinger. Du trenger ikke ned mye i vekt, mest sannsynlig er det muskler og det å stramme opp som gjør underverker for deg. Kjør 3-4 økter i uken med styrke, og ha en egen dag for cardio :)

Hvilken øvelser/program bruker du?

Finn frem målebåndet og bruk dette i stedet for vekt.

Hva var vekten da du startet?

1 mnd er ikke mye, gi det litt tid.

Kjør på med mer styrke, og kutt ned på cardio er mine anbefalinger. Du trenger ikke ned mye i vekt, mest sannsynlig er det muskler og det å stramme opp som gjør underverker for deg. Kjør 3-4 økter i uken med styrke, og ha en egen dag for cardio :)

Hvilken øvelser/program bruker du?

86 ca. nå 82.

Kjører noe jeg har laget selv med både basisøvelser og noe mindre øvelser.

Kjører:

Dag 1: Rygg, biceps, mage og cardio (Lett)

Dag 2: Bryst, skulder, triceps og cardio(Tung)

Dag 3: Ben, legger og mage (tung)

Dag 4: Fri

Dag 5: Rygg biceps, mage og cardio (tung)

Dag 6: Bryst, skulder, triceps og cardio (lett)

Dag 7: fri

Men føler kcal er entn for liten, eller for mye.. å når jeg sjekker kcal forbruk så syns jeg den er veldig høy, med tanke på at jeg sitte mye i ro når jeg ikke trener. Blir rett å slett sykt stresset av og gå og tenke på hva jeg skal spise, og om det er for mye eller for lite. Jeg er villig å gi det all den tid det trenger.:)

Om du er helt 100% strikt så er det rart at nåla ikke rikker seg. Men du ligger ganske nært vedlikehold om man putter tallene dine inn i en kalkulator. Skeier du litt ut i helgene er det fort gjort at vinninga går opp i spinninga. Jeg ligger på rundt 1800kcal i døgnet, er 181cm og 86 kg. Trener ikke fast kardio, men tung styrke 3-4 ganger i uka. Har holdt en stødig vektnedgang på rundt 1 kilo i uka siden midten av februar. Hva er målet ditt?

Om du er helt 100% strikt så er det rart at nåla ikke rikker seg. Men du ligger ganske nært vedlikehold om man putter tallene dine inn i en kalkulator. Skeier du litt ut i helgene er det fort gjort at vinninga går opp i spinninga. Jeg ligger på rundt 1800kcal i døgnet, er 181cm og 86 kg. Trener ikke fast kardio, men tung styrke 3-4 ganger i uka. Har holdt en stødig vektnedgang på rundt 1 kilo i uka siden midten av februar. Hva er målet ditt?

Har hent at jeg har dratt ut på byen noen ganger, men er ikke ofte... Den dagen jeg har dratt ut har jeg kjørt veldig lite kcal før jeg dro ut. Dagen der på har jeg prøvd å fått kjørt som alle andre dager.

Vanligvis blir det litt kos på lørdagen der jeg lager noe godt, men sunt.

Målet er da og få bort fett å komme ned på en litn fett %. Den er vel ganske høy nå, på en 15-20%

Men vekta har ikke rørt seg siste 2 ukene..

Annonse

5 kg vektnedgang på 1 mnd - og du ser etter fremgang? Ta et bilde i dag, fortsett som du gjør (mer styrke) og ta et nytt bilde om 2-3 uker, ser du ikke fremgang da burde du oppsøke en optiker ;)

Regner med at du har lært deg litt om hvilken matvarer som passer inn i ca kcal mengde nå, så dropp og mål og skriv opp alt. Bruk den kunnskapen du har lært deg til nå, og heller sjekk om du skulle være i tvil. Du stresser deg feit, som det heter.

Ikke vær så strict på det, strammere/slankere kropp kommer uansett om du går 100 opp en dag og 100 ned en annen dag. Alt i alt sparer du tid og energi på dette, uten å gjøre noen "skade" på fremgangen. :)

Sats på mer muskler, ikke så mye på vekt. Muskler forbrenner fett, og damn, det ser mye bedre ut enn en spinkel tynn kropp :)

5 kg vektnedgang på 1 mnd - og du ser etter fremgang? Ta et bilde i dag, fortsett som du gjør (mer styrke) og ta et nytt bilde om 2-3 uker, ser du ikke fremgang da burde du oppsøke en optiker ;)

Regner med at du har lært deg litt om hvilken matvarer som passer inn i ca kcal mengde nå, så dropp og mål og skriv opp alt. Bruk den kunnskapen du har lært deg til nå, og heller sjekk om du skulle være i tvil. Du stresser deg feit, som det heter.

Ikke vær så strict på det, strammere/slankere kropp kommer uansett om du går 100 opp en dag og 100 ned en annen dag. Alt i alt sparer du tid og energi på dette, uten å gjøre noen "skade" på fremgangen. :)

Har jo hatt litt fremgang. Men er bare 1 mnd med akkurat denne dietten, kjørte en an mnd før.

Har blitt tynnere ja, men føler ikke fette går bort. Men 2200kcal på 82kg, er det mye, lite eller greit?

Du har bra fremgang! Husk at muskler og kardio ikke nødvendigvis er så glade i hverandre! Når du er på underskudd vil du beholde de eventueller musklene du har. Ta formbilder og kroppsmål jevnlig så skal du plutselig se at resultatene kommer. Men du sier du stresser mye med maten og sånt. Det er helt normalt, det blir litt sånn at man lever litt for neste sunne måltid. Mitt tips er at du finner deg et måltidsmønster som passer deg, og som du kan trives med. Du behøver ikke å klemme inn ekstra sunne ting i hvert eneste måltid om du ikke vil det. Om du spiser grønnsaker til to av dagens måltider kan dette være veldig tilstrekkelig.

Hvem sier at de tidligere diettene dine fungerte? Uansett er 5 kg fremgang bra.

Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook - denne gir et ca svar på kcal mengde.

2200 gjør at du gjør ned i vekt, men du kan også legge deg litt lavere. Her må du nesten prøve deg litt frem hva som passer for deg og kroppen din. Pass bare på å ikke gå for lavt, da dette ikke hjelper for noe. Prøv 2000 kcal en periode?

Spis når du er sulten, stopp når du er mett - se hva du ligger på i kcal da. mindre stress :)

Du har bra fremgang! Husk at muskler og kardio ikke nødvendigvis er så glade i hverandre! Når du er på underskudd vil du beholde de eventueller musklene du har. Ta formbilder og kroppsmål jevnlig så skal du plutselig se at resultatene kommer. Men du sier du stresser mye med maten og sånt. Det er helt normalt, det blir litt sånn at man lever litt for neste sunne måltid. Mitt tips er at du finner deg et måltidsmønster som passer deg, og som du kan trives med. Du behøver ikke å klemme inn ekstra sunne ting i hvert eneste måltid om du ikke vil det. Om du spiser grønnsaker til to av dagens måltider kan dette være veldig tilstrekkelig.

Skal prøve å få trænt en del tungere. Hører også at fullkropps program skal fungere? eller event. Overkropp, underkropp og om igjen?

Kjøre cardio på de dagene jeg ikke har styrketrening, så jeg får 1-2 dager med cardio.

Hvis du føler du stagnerer veldig kan du senke kcal littegranne. Hete tips er å kutte de tette tingene som smør og fett. Blir du mett av proteinshake? Mettere av en kyllingfilet eller en omelett tenker jeg.

Blir ikke mett av proteinshake nei, men skal så si ingenting for at jeg blir mett. trur jeg må få dempet M3 med torsk og potet. Det er et ganske stort måltid, som jeg faktisk blir mett av. Restn av måltidene spiser jeg sånn at det ikke er for mye eller for lite.

Annonse

Hvem sier at de tidligere diettene dine fungerte? Uansett er 5 kg fremgang bra.

Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook - denne gir et ca svar på kcal mengde.

2200 gjør at du gjør ned i vekt, men du kan også legge deg litt lavere. Her må du nesten prøve deg litt frem hva som passer for deg og kroppen din. Pass bare på å ikke gå for lavt, da dette ikke hjelper for noe. Prøv 2000 kcal en periode?

Spis når du er sulten, stopp når du er mett - se hva du ligger på i kcal da. mindre stress :)

Sjekka nå den kalkulatoren og fikk 2846kcal med moderat trening 3-5 dager. Så viss jeg skal ligge 500 under, blir da 2300 noe som jeg kjører.. Blir ikke 2000kcal litt lite da?

Sjekka nå den kalkulatoren og fikk 2846kcal med moderat trening 3-5 dager. Så viss jeg skal ligge 500 under, blir da 2300 noe som jeg kjører.. Blir ikke 2000kcal litt lite da?

Det kommer an på, du må nesten måle hva nettopp du bruker på trening for å ta slikt for helt god fisk. 2000kcal trenger ikke å blir for lite. Prøv i en uke eller 2 og se. Det jeg mente med å droppe proteinshaken var at du kanskje fikk bedre metthetsfølelse av mat, og dermed lettere kunne kutte ut 200kcal hver dag.

Ang programmet ditt så trener du jo bare styrke i bein 1 gang i uka. Om du ikke kjører intervaller 2 ganger i tillegg er dette en muskelgruppe som fint kan trenes mye oftere, da bein restituerer seg fort. Tenk på at de største musklene dine er i beina, og om du vil ha optimal økning av hvileforbrenning(som er en stor fordel med styrketrening) bør du ha like stort fokus på bein som overkropp. Jeg kjører overkropp-underkropp annenhver gang. Ang hvilket program du skal kjøre må du se selv. Du har mer utbytte av store øvelser som chins/nedtrekk enn konsentrasjonscurls når du skal være treningseffektiv. Og du må se selv hvor ofte du klarer å gi maks på trening. Det er bedre å gi 100% 3 ganger i uka enn 70% 5 ganger.

Det kommer an på, du må nesten måle hva nettopp du bruker på trening for å ta slikt for helt god fisk. 2000kcal trenger ikke å blir for lite. Prøv i en uke eller 2 og se. Det jeg mente med å droppe proteinshaken var at du kanskje fikk bedre metthetsfølelse av mat, og dermed lettere kunne kutte ut 200kcal hver dag.

Ang programmet ditt så trener du jo bare styrke i bein 1 gang i uka. Om du ikke kjører intervaller 2 ganger i tillegg er dette en muskelgruppe som fint kan trenes mye oftere, da bein restituerer seg fort. Tenk på at de største musklene dine er i beina, og om du vil ha optimal økning av hvileforbrenning(som er en stor fordel med styrketrening) bør du ha like stort fokus på bein som overkropp. Jeg kjører overkropp-underkropp annenhver gang. Ang hvilket program du skal kjøre må du se selv. Du har mer utbytte av store øvelser som chins/nedtrekk enn konsentrasjonscurls når du skal være treningseffektiv. Og du må se selv hvor ofte du klarer å gi maks på trening. Det er bedre å gi 100% 3 ganger i uka enn 70% 5 ganger.

Kan jo prøve og bytte ut proteinshaken på frokåst med mager kesam? Ja jeg planlegger og starte fra neste uke der jeg kjører overkropp ene dagen, å under kropp andre. Så jeg får hele kroppen 2 gang i uken. Å så tar jeg cardio på fredagene.

Kan jo prøve og bytte ut proteinshaken på frokåst med mager kesam? Ja jeg planlegger og starte fra neste uke der jeg kjører overkropp ene dagen, å under kropp andre. Så jeg får hele kroppen 2 gang i uken. Å så tar jeg cardio på fredagene.

Det kan du prøve på. Om du går fra 2.6 gram protein pr kilo kroppsvekt til 2.3 kommer nok ikke gainsa dine til å svinne hen som lufta i en lekk ballong skal du se. Jeg trener sånn som du sier her. Kardio er for meg bare et verktøy for å kunne spise litt mer enkelte ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...