Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er litt sånn "førevar-hvaSkalJegGjøre"tråd.

Kjøpte stasjonær PC i fjor.

I de siste mndene har den begynt, når jeg slår på å si "NO BOOT DISK FOUND" etcetc..Så må restarte pcen manuelt og så funker det.

Også opplevd at pcen starter..Startskjermen kommer opp/menyen, men uansett hva jeg trykker på kommer opp feilmelding at "denne finnes ikke" feks "explorere.exe" ..Ingenting kan åpnes eller trykkes på.

Er dette ett hint på at hardisken holder på å ta kveld?!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20311-noen-som-har-peiling-p%C3%A5-pc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som hardisken ja.

How Do I Test My Hard Drive for Problems?

Om du har noen uber viktige dokumenter på den, så anbefaler jeg deg å ta backup av de så fort som mulig ;)

Takker!;) Laster ned diagnoseringsprog as we speak, kjører backup etterpå!:)

Merker at jeg får litt frysninger av å høre at du kjører uten backup. Jobber med dette, og har sett så mange kunder miste mye data. Tør nesten ikke ramse opp backuprutinene mine, de er såpass oversikret... o-o

Men ja, harddiskproblem er ofte grunn til at du får sånn feilmld. Eller at operativsystemet ditt hoster litt.

Merker at jeg får litt frysninger av å høre at du kjører uten backup. Jobber med dette, og har sett så mange kunder miste mye data. Tør nesten ikke ramse opp backuprutinene mine, de er såpass oversikret... o-o

Men ja, harddiskproblem er ofte grunn til at du får sånn feilmld. Eller at operativsystemet ditt hoster litt.

Hehe:D

Er heldigvis ikke noe viktig, bare mediaPCen (serier, filmer etc).

Testa sånn diagnostisk..

Ene hardisken kom opp

og en anne kom opp som "compact flash drive" (er ikke det som regel usbdriver/minnekort etc?)...Den fikk tonnevis av feil :p haha..den andre hardisken fikk ingen.

Hehe... Ikke enkelt å feilsøke over forumposter som dette, hvis du har flere harddisker i pc'en så kan det være den ene. Hvis du har en USB-disk/minnepinne i så er det nok den som gir feilmld. Hvis du har en hybrid harddisk (vanlig harddisk med en liten SSD disk inkludert), så kan det være SSD delen.

Annonse

Hei, bare for å gi noen føre var tips til deg :

• Legg inn Dropbox og oppbevar viktige filer/dokumenter/søknader/attester etc i de mappene, så har du backup online om noe ryker :)
  • Ha en utbrent cd/bootbar minnepenn med Home | Ubuntu liggende, så om windows skulle gå helt adundas og du vil prøve å redde noe uten å reinstallere (i tilfelle du er redd for å miste noe) så kan dette alternative (og gode) operativsystemet kjøres fra CD, du kan da prøve å nå tak i filene dine og kopiere over til ekstern harddisk/minnepenn :)

Anbefaler virkelig punkt 1. Så kan du nå filene fra mobiltelefon og nettleser på andre pcer :)

Hei, bare for å gi noen føre var tips til deg :

• Legg inn Dropbox og oppbevar viktige filer/dokumenter/søknader/attester etc i de mappene, så har du backup online om noe ryker :)
  • Ha en utbrent cd/bootbar minnepenn med Home | Ubuntu liggende, så om windows skulle gå helt adundas og du vil prøve å redde noe uten å reinstallere (i tilfelle du er redd for å miste noe) så kan dette alternative (og gode) operativsystemet kjøres fra CD, du kan da prøve å nå tak i filene dine og kopiere over til ekstern harddisk/minnepenn :)

Anbefaler virkelig punkt 1. Så kan du nå filene fra mobiltelefon og nettleser på andre pcer :)

Jeg er ikke enig i noen av de. Ekstern harddisk til pkt 1 pga sikkerhet (Det er ikke kjempevanskelig å komme seg inn på andre sine dropbox kontoer og slette filer) og pkt 2 kan minst like enkelt gjøres ved å skru ut harddisken og koble den via USB til en annen pc. En som ikke har brukt Linux før vil ikke enkelt få hentet filene der.

Meeeeen, nu kupper vi hele tråden her... Beklager den VegarL :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...