Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ung gutt 31år

Vekt 96kg

Mål: Ned i fettprosent, opp i muskelmasse

Trener : Fullkroppsprogram/baseøvelser++ 3 ganger i uken

Har brukt en kostholdsplanlegger på nett for å finne ut hvordan jeg ligger an.

En vanlig ukedag kan se slik ut (denne tatt fra idag):

Totalvekt:

2000 gram

Proteiner: 222,7 gram 43,8%

Karbohydrater: 202,8 gram 39,9%

Fett: 83,2 gram 16,4%

Energi: 2500 kcal 10462 kj

Er dette innenfor rammene for meg til å nå målet mitt med sunne muskelvekst, og ned i fettprosent?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/20295-riktig-balansert-kosthold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningen går betydelig mye bedre når eg hoppet ut av pingle-stolen og begynte med markløft og knebøy istedet for dårlige erstatninger. Har sakte men sikker progresjon på det meste. Men man skulle jo alltids ønsket at det gikk fortere.

Endel ekstra fett rundt mage og bryst, men siden min seriøse trening bare har vært siden september ifjor, så blir det nok ikke noe deffe diett iår. Nå vil eg bare peise på med god grunnstyrke og teknikk. Og håper eg er på rett spor, så eg ikke kaster vekk tiden min :-)

Den regner prosent gram, ikke prosent energi, dermed resultatene dine.

Er enig med Aurelius i at det er en fin fordeling, men du kan kanskje øke litt på fettet til fordel for litt mindre karbohydrater og/eller litt mindre protein? Tommelfingerregel er å få i seg rundt 1g per kilo kroppsvekt, og du er jo ikke så langt unna heller (y)

Annonse

Dette vil jo variere noe etter dagens middag. Blir jo veldig variert når man har en liten familie.Og det er jeg veldig glad for.

Men ellers på dagen har jeg kontroll på innhold og inntaket fra dag til dag med råvarer til de andre måltider.

Var kanskje litt mye protein akkurat denne dagen da det også var en veldig proteinrik middag med kylling.

Men nå bærer det avgårde på tidlig morgentrening, og deretter på ultralyd med fruen :-))))

Dette blir en god dag !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...