Gå til innhold

Oppvarming før styrketrening.


EmilyLb

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor lenge kan man varme opp/trene kondisjon før en styrkeøkt, uten at det påvirker styrketreningen?

Holder med 5-10 minutter, så kan du heller kjøre noen sånne øvelser som oppvarming:

Dynamisk oppvarming gir bedre treningsøkter - Fitnessbloggen

Kondisjonstreningen er det bedre å kjøre etter styrketreningen, eller på egne dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg pleie sjøl å ha ca 10min på mølla for å få blodsirkulasjonen godt igang og få blod til beina og rompa som eg bruke mykje i min typetrening :) for så å ha eit eget lite oppvarming med manualer på 2,5-4kg som går på bryst,skuldre/nakke og ryggen før eg kjøre igang med noen 2-3 oppvarmingssett på selve treningsprogramet :) så min oppvarming tar ca 15-20min, men eg har slitt litt med skader så derfor eg gjør dette da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av personlig erfaring så gjør 10 minutter på mølla meg helt jævlig trøtt og ufin, mister en del moment i løftene og klarer rett og slett å trene med mindre motstand.

Kjører 8-10 minutter med leking med strikk (pull aparts etc.), passer godt på at skuldrene får mye blod i seg ved overkroppsøkter. Beindagene kjører jeg dynamisk oppvarming, en del statiske øvelser (fremprovosert okkulasjon).

Også selvfølgelig unngå å løfte 100 reps på lette vekter før benkpress/markløft/knebøy før du beveger deg mot arbeidsvekten du skal bruke.. Jeg mister iallefall all eksplosiv kraft ved å utføre massevis av reps.

Eksempel på gjennomføring av første øvelse overkropp:

10 min med strikk

5 reps 40kg benkpress

4 reps 60kg benkpress

3 reps 70kg benkpress

2 reps 75kg benkpress

5x5 80kg benkpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...