Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg byttet nylig treningsprogram til et 3-split og liker det, men jeg er tydligvis ikke vant

med å trene den samme muskelgruppen så hardt og blir så sliten i grepet at jeg må ta tvungne pauser.

Er det noen her som har trent opp grepet sitt og eventuelt hvordan gjorde dere det?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19791-mister-stadig-grepet-etter-1settet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den tråden inneholdt mye nytt for meg:) takk!

Da lurer jeg på om det er mest effektivt å ta pause fra programmet og trene spesifikt på grep en stund, eller bør jeg få til begge deler? Jeg ser ikke helt for meg at jeg skal klare å trene settene mine etter spesifikk grep-trening eller klare greptrening eller sett ;-) Og dersom jeg trener det mellom settene, vil det gi rom for restitusjon?

muligens noen dumme spørsmål ute og går her, men ;-)

Blir du så sliten i grepet som du sier, så tenker jeg at underamene og henda dine får nok arbeid allerede. Så jeg hadde ikke anbefalt deg å gjøre noe ekstra for grepet, men heller fortsette så lenge du klarer (til du mister grepet) også bytte til ulike metoder for å bedre grepet

For eksempel

hookgrip.jpg

Kalk

Eller reimer

Schiek_lifting_straps.jpg

Det er og mulig at du holder for hardt i stanga og at du kan prøve å holde slappere.

Annonse

Hei du. Jeg trener ikke med kalk nei, men jeg bør vel gå til innkjøp! Mister nesten motivasjonen når jeg ikke kommer meg videre! Så da skal jeg legge inn grepstrening :) Tusen takk for svar!

Ingen årsak ;) Er jo tross alt hele funksjonen med forumet :)

Når det gjelder innkjøp av kalk/magnesium så selges det f.eks ved XXL her i Tromsø til rundt 100kr så da tipper jeg du vil finner tilsvarende produkter ved de ulike foretningene i Oslo. Jeg har stor tro på at dette vil løse mesteparten av grepsproblemene dine.

Når du i tillegg kombinerer grepstrening så tror jeg alt vil løse seg, og at du til slutt ikke vil måtte ha grepstreningen inkludert i programmet ditt lenger.

Hva slags øvelser er det du sliter med grepet ditt forresten? Jeg regner nesten med du sikter til markløft? Har du prøvd med "mixed" grep i så fall?

Ingen årsak ;) Er jo tross alt hele funksjonen med forumet :)

Når det gjelder innkjøp av kalk/magnesium så selges det f.eks ved XXL her i Tromsø til rundt 100kr så da tipper jeg du vil finner tilsvarende produkter ved de ulike foretningene i Oslo. Jeg har stor tro på at dette vil løse mesteparten av grepsproblemene dine.

Når du i tillegg kombinerer grepstrening så tror jeg alt vil løse seg, og at du til slutt ikke vil måtte ha grepstreningen inkludert i programmet ditt lenger.

Hva slags øvelser er det du sliter med grepet ditt forresten? Jeg regner nesten med du sikter til markløft? Har du prøvd med "mixed" grep i så fall?

100kr? Så mye. Har funnet det på XXL i Oslo for 15kr per blokk :) Kjøpte 5 med en gang :roflmao:

100kr? Så mye. Har funnet det på XXL i Oslo for 15kr per blokk :)

Dritt Oslo... :p Men dette her var flytende, så kan hende det har noe med det å gjøre? Selv kjøpte jeg mitt flytende magnesium/kalk på ebay da de ikke var noen utsalgssteder i Tromsø da jeg kjøpte den.

Det er markløft jeg sliter med og jeg har alltid kjørt mixed grep, men jeg har ikke tenkt på grepsteknikk utenom det som f.eks hook grep som dere nevner, eller om jeg holder for hardt? Tanken har aldri streifet meg engang så nå blir jeg nødt til å finne ut akkurat hva jeg gjør for SÅ å gjøre noe med det! Dette har vært veldig lærerikt for meg, fint å høre fra folk som har mer erfaring.

Så da tar jeg kveld etter en lang dag.. God natt og lykke til med det dere driver med! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...