Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hår for tiden på en streng diett med veldig lite kalorier (easylife kurs - 7 uker inn i kurset). Dette er et opplegg som foreløpig er kosterstattere - mens jeg også spiser litt mat uten karbo på dager jeg trener (4-5 ganger i uka).

Nå er fokus på styrketrening - og jeg lurer på en enkel sak for dere med peiling: vil det å ta proteinpulver etter styrkeøkter ha noe og si for vektnedgangen? Det er litt kalorier i en proteinshake?

Jeg er helt grønn på dette med proteiner - men har kjøpt pulver som venter på å bli brukt :)

- Daniel

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19638-proteinpulver-og-vektnedgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta deg en shake etter trening, det tar du nok ingen skade av :)

Vektnedgang handler om å være i underskudd, og en shake inneholder ikke særlig med kalorier (det vil stå på pakningen hvor mye en posjon inneholder på det aktuelle pulveret + regn med melk om det viser seg å smake piss med vann), og det er masse fine gode proteiner der som kroppen blir kjempeglad for å få i seg! Dager du trener trenger du mer energi, og med et veldig stort uderskrudd over lengre tid vil kroppen bli mer og mer sliten, og da er det viktig og gi den litt ekstra energi når den trenger det mest. Ellers risikerer du å gå kraftig i veggen (jeg har prøvd, ikke gøy!).

Og så lenge du er i underskudd, så vil du gå ned i vekt, uansett om du tar et par shaker i uka eller ikke :)

På ein time styrketrening forbrenner du fort 500ish kcals, om du tar ein proteinshake på f.eks. 300kcals, så vil du fortsatt ligga 200kcals under det du får i deg på kviledagar (der du allerede er i kaloriunderskudd). Ville kjørt i meg ein megashake som nulla ut det ekstra kaloriunderskuddet du sitter igjen med etter treninga. På den måten kan du kjøra den easylife-dietten som normalt og ikkje tenka på korleis treninga vil påvirka den.

Eller du kan spise noe som består av tilsvaeende menge kalorier. Det kan hvertfall være lurt dersom du kjenner mye på sult sånn ellers siden du spiser lite :) eggehviter feks= ca kun protein og få kcal. Kanskje ikke like fristende rett etter trening men d metter hvertfall

Annonse

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...