Emal Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Prøver å gå ned et par kilo og å stramme opp. Har veldig mye fett på kroppen som jeg vil bli kvitt. Trener litt styrke hjemme med manualer tre ganger i uken og Jillian Michaels 30 Day Shred tre ganger i uken og har gått ned ca. 3 kg de siste ukene, men det virker som om kroppen har blitt enda slappere, at det har blitt mer fett. Er det mulig at fettprosenten går opp når man går ned i vekt? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19601-fettprosent-og-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isa24 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Kan være greit å vite hvordan kostholdet ditt er også i slke situasjoner? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19601-fettprosent-og-vekt/#findComment-726139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Afterall Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Skal vel generelt litt til for at fettprosenten går opp når en går ned i vekt. Når en går ned i vekt og samtidig skal bli strammere må en derimot ha noe under huden som strammer opp. Om dette tidligere har vært fett, så må det nå erstattes av muskler. Det betyr ikke automatisk at du vil se ut som en mann, men stramme opp og bygge opp om de formene du har. Det høres ut som du kan ha godt av tung, muskelbyggende styrketrening. Baseøvelsene knebøy, markløft og benkpress er generelt en god begynnelse her. Hvor tunge er manualene du bruker nå? Hvor mange sett og repetisjoner, og hvilke øvelser benytter du deg av? Mr P og Linjemannen 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19601-fettprosent-og-vekt/#findComment-726144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emal Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Kan være greit å vite hvordan kostholdet ditt er også i slke situasjoner? Spiser mellom 1400-1600 kalorier per dag, men i helgene blir det vel ca. 2000 lørdag og søndag. Legger inn det jeg spiser på vektklubb og ifølge den er det da ca 56% karbohydrater, 14% proteiner og 29% fett. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19601-fettprosent-og-vekt/#findComment-726170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emal Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Skal vel generelt litt til for at fettprosenten går opp når en går ned i vekt. Når en går ned i vekt og samtidig skal bli strammere må en derimot ha noe under huden som strammer opp. Om dette tidligere har vært fett, så må det nå erstattes av muskler. Det betyr ikke automatisk at du vil se ut som en mann, men stramme opp og bygge opp om de formene du har. Det høres ut som du kan ha godt av tung, muskelbyggende styrketrening. Baseøvelsene knebøy, markløft og benkpress er generelt en god begynnelse her. Hvor tunge er manualene du bruker nå? Hvor mange sett og repetisoner, og hvilke øvelser benytter du deg av? Jeg har bare manualer på 3 kg foreløpig. Triceps extension 8x3, hammercurl 12x3, enarms roing 12x3, gulvpress 12x3, arnoldpress 8x3, sideplanke og planke x3, hip thrust 12x3, glute bridge 10x3. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19601-fettprosent-og-vekt/#findComment-726174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hefor Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Huden trekker seg gjerne litt senere sammen enn hvordan fettet forsvinner. Om du skjønner hva jeg mener. Jeg har hatt stabil vekt lenge nå, men har også følt litt på det, etter sykdom og slik, at tapt vekt, gir "slappere utseende",- man tømmes både for vann og fett,- men så "fyller man inn huden" når man legger på seg,- eller huden trekker seg sammen etterpå. Høres helt fantastisk ut dette,- men det er ikke snakk om "mye slapphet" fra min sin side,- men nok til at man ser og kjenner det selv. Ang 30-Day shred,- så vil jeg anbefale at du øker vekt på manualene etterhvert. Jeg har 2 kilos, men de er alt for lette nå, også har jeg 6 kilo, som blir alt for tunge for (de fleste, men ikke alle) disse øvelsene. Også kan man også legge til ankelvekter og manualer på de FLESTE øvelser, uansett nivå, for bedre effekt. Og ikke minst,- viktig og gi alt på ALLE øvelser. Nå har jeg ikke trent 30 days på 1,5 år. Men andre dvd'er av samme dame, samt jogget en del, og litt annen styrketrening. Da jeg prøvde i går, level1, ble jeg overrasket over hvor lett programmet var. Jeg la inn 6kilos manualer og armhevinger uten kne i bakken på 1.runde, og kne i bakken og 2 kilos (skulle gjerne hatt 3-4 kilos)manualer på den 2.runde (dere som har brukt videoen skjønner dette...)på 1serie... På alle 3 serier brukte jeg 2kilos manualer på ALLE kondisøvelser. 2.serie brukte jeg 6kilos begge gang på 1øvelse og 2kilos på andre. På 3runde likedann. magetreningen er vel ikke helt super, men nå får man brukt magemuskelen en god del når man bruker tyngre manualer..Man må bare ikke la seg rive med og beholde et rolig tempo, slik at repetisjonene blir færre, men RIKTIG gjort,- når man bruker litt tyngre manualer. Jillian Michels sine dvder er bygget opp på kroppsvektøvelser, flere repetisjoner og lette/ingen vekter,- men man kan fint bytte ut de aller fleste med tyngre vekter, men for og gjenta meg selv,- færre og roligere repetisjoner. For og si det sånn, level1 på 30 day var lett,- men med økt vekt/tyngre versjoner på en del øvelser, fikk jeg kjørt armer, skuldre, bryst og rygg skikkelig. Og det var der jeg hadde fokuset mitt også SÅ fortsett som du har gjor, tenkt stadig progresjon på alle øvelser,- så vil du nok få resultat. Tror jeg. Såfremt du ikke kompenserer økt aktivitet, med økt matinntakt da? Eller "belønner" deg selv litt for ofte når du er flink?? Var på TV her for en stund siden noen kompiser som hadde begynt og trene "mer seriøst";- men etterhver fredagstrening (hadde vel tre treninger i uka) dro de på puben, med snack og drikke der drakk og spiste de opp kcalunderskuddet fra all trening den uka og vel så det Så de endte opp med vektoppgang (i fettprosent) fordi de overvurderte treninga/undervurderte "kosen".... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19601-fettprosent-og-vekt/#findComment-726177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emal Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Huden trekker seg gjerne litt senere sammen enn hvordan fettet forsvinner. Om du skjønner hva jeg mener. Jeg har hatt stabil vekt lenge nå, men har også følt litt på det, etter sykdom og slik, at tapt vekt, gir "slappere utseende",- man tømmes både for vann og fett,- men så "fyller man inn huden" når man legger på seg,- eller huden trekker seg sammen etterpå. Høres helt fantastisk ut dette,- men det er ikke snakk om "mye slapphet" fra min sin side,- men nok til at man ser og kjenner det selv. Ang 30-Day shred,- så vil jeg anbefale at du øker vekt på manualene etterhvert. Jeg har 2 kilos, men de er alt for lette nå, også har jeg 6 kilo, som blir alt for tunge for (de fleste, men ikke alle) disse øvelsene. Også kan man også legge til ankelvekter og manualer på de FLESTE øvelser, uansett nivå, for bedre effekt. Og ikke minst,- viktig og gi alt på ALLE øvelser. Nå har jeg ikke trent 30 days på 1,5 år. Men andre dvd'er av samme dame, samt jogget en del, og litt annen styrketrening. Da jeg prøvde i går, level1, ble jeg overrasket over hvor lett programmet var. Jeg la inn 6kilos manualer og armhevinger uten kne i bakken på 1.runde, og kne i bakken og 2 kilos (skulle gjerne hatt 3-4 kilos)manualer på den 2.runde (dere som har brukt videoen skjønner dette...)på 1serie... På alle 3 serier brukte jeg 2kilos manualer på ALLE kondisøvelser. 2.serie brukte jeg 6kilos begge gang på 1øvelse og 2kilos på andre. På 3runde likedann. magetreningen er vel ikke helt super, men nå får man brukt magemuskelen en god del når man bruker tyngre manualer..Man må bare ikke la seg rive med og beholde et rolig tempo, slik at repetisjonene blir færre, men RIKTIG gjort,- når man bruker litt tyngre manualer. Jillian Michels sine dvder er bygget opp på kroppsvektøvelser, flere repetisjoner og lette/ingen vekter,- men man kan fint bytte ut de aller fleste med tyngre vekter, men for og gjenta meg selv,- færre og roligere repetisjoner. For og si det sånn, level1 på 30 day var lett,- men med økt vekt/tyngre versjoner på en del øvelser, fikk jeg kjørt armer, skuldre, bryst og rygg skikkelig. Og det var der jeg hadde fokuset mitt også SÅ fortsett som du har gjor, tenkt stadig progresjon på alle øvelser,- så vil du nok få resultat. Tror jeg. Såfremt du ikke kompenserer økt aktivitet, med økt matinntakt da? Eller "belønner" deg selv litt for ofte når du er flink?? Var på TV her for en stund siden noen kompiser som hadde begynt og trene "mer seriøst";- men etterhver fredagstrening (hadde vel tre treninger i uka) dro de på puben, med snack og drikke der drakk og spiste de opp kcalunderskuddet fra all trening den uka og vel så det Så de endte opp med vektoppgang (i fettprosent) fordi de overvurderte treninga/undervurderte "kosen".... Takk for svar og gode tips. Skal nå prøve meg på tyngre manualer og heller ta færre repetisjoner. Har bare brukt 1 kilos manualer til den treningen og heller konsentrert meg om cardio- delen. På tide å prøve noe nytt. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19601-fettprosent-og-vekt/#findComment-727110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isa24 Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Husk; tyngre veker=muskler= høyere hvileforbrenning (noe sånt:P) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19601-fettprosent-og-vekt/#findComment-727225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.