Gå til innhold

Gode sauser/marinader til steking av mat

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet

Noen som har noen gode sauser/marinaderman kan bruke når man steker forskjellige ting som:

kylling

svinekjøtt

karbonadedeig i forskjellige former

laks

Skulle gjerne hatt noe type "Barbeque" saus osv..Kjøpt teriyaki. Så det kan bli spennende:

PS: Har ikke lyst å måtte ha 100000 ingredienser for å lage. Så helst "ferdig" sauser som funker spesielt bra på på det over!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19552-gode-sausermarinader-til-steking-av-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til kylling og svinekjøtt bør du prøve Satay marinade som du får kjøpt på asiatiske butikker. Du trenger bare kokosmelk og olje i tillegg.

satay-seasoning-mix-100g.jpg

images?q=tbn:ANd9GcQW-G59SQDyfZZ1kmLIRSjPr2uBdX4UpP72Fb-qrElW49Tpa0x2OA

Utover dette pleier jeg lage marinader og sauser fra bunn av og de var du jo alt for lat til å prøve deg på :lol:

Gjest Slettet
  "Oddis skrev:
Til kylling og svinekjøtt bør du prøve Satay marinade som du får kjøpt på asiatiske butikker. Du trenger bare kokosmelk og olje i tillegg.

Utover dette pleier jeg lage marinader og sauser fra bunn av og de var du jo alt for lat til å prøve deg på :lol:

Haha ja, stemmer at jeg er for lat til det. Muligens altfor sulten også, men ja !

Aroy D red curry paste. Kjempegod!! Obs! Ikke vær for raus med pasten de første gangene!

Steker først kyllingstrimler, har i litt paste og vann.

Jeg har kjøpt denne, men ikke testet den enda:

Walden Farms, Asian Dressing & Marinade, Calorie Free, 12 fl oz (355 ml) - iHerb.com

post-920-14440933808191_thumb.jpg

Annonse

Gjest Slettet
  "StiligeCecilie skrev:
De er ikke så hakkanes gale de woksausene man får kjøpt på pose i butikk heller (type Blue Dragon).

Stemmer det. men posene koster jo 20kr per stk, blir vel dyrt hvis jeg skal ha dette et par ganger i uken.

Så tenker å få meg en "større" flaske osv :)

"Nitram skrev:
Stemmer det. men posene koster jo 20kr per stk, blir vel dyrt hvis jeg skal ha dette et par ganger i uken.

Så tenker å få meg en "større" flaske osv :)

Endel av disse finner du tilsvarende til i større flasker/glass (til omtrent samme pris som en pose) om du går på en asiatisk butikk.

"Thookdee skrev:
Kan gå god før red curry paste eller Panang curry, bruker de hele tiden til kjøttdeig/kylling eller svin :)

Men bruk kokkosmelk ilamme og ikke vann! :D

Haha! Er enig med deg, men følger biorytme-dietten, og spiser derfor lite fett på kveldstid.

Spiste red curry laks til lunsj! :hungry:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...