Gå til innhold

Gode sauser/marinader til steking av mat

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet

Noen som har noen gode sauser/marinaderman kan bruke når man steker forskjellige ting som:

kylling

svinekjøtt

karbonadedeig i forskjellige former

laks

Skulle gjerne hatt noe type "Barbeque" saus osv..Kjøpt teriyaki. Så det kan bli spennende:

PS: Har ikke lyst å måtte ha 100000 ingredienser for å lage. Så helst "ferdig" sauser som funker spesielt bra på på det over!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19552-gode-sausermarinader-til-steking-av-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til kylling og svinekjøtt bør du prøve Satay marinade som du får kjøpt på asiatiske butikker. Du trenger bare kokosmelk og olje i tillegg.

satay-seasoning-mix-100g.jpg

images?q=tbn:ANd9GcQW-G59SQDyfZZ1kmLIRSjPr2uBdX4UpP72Fb-qrElW49Tpa0x2OA

Utover dette pleier jeg lage marinader og sauser fra bunn av og de var du jo alt for lat til å prøve deg på :lol:

Gjest Slettet
Til kylling og svinekjøtt bør du prøve Satay marinade som du får kjøpt på asiatiske butikker. Du trenger bare kokosmelk og olje i tillegg.

Utover dette pleier jeg lage marinader og sauser fra bunn av og de var du jo alt for lat til å prøve deg på :lol:

Haha ja, stemmer at jeg er for lat til det. Muligens altfor sulten også, men ja !

Aroy D red curry paste. Kjempegod!! Obs! Ikke vær for raus med pasten de første gangene!

Steker først kyllingstrimler, har i litt paste og vann.

Jeg har kjøpt denne, men ikke testet den enda:

Walden Farms, Asian Dressing & Marinade, Calorie Free, 12 fl oz (355 ml) - iHerb.com

post-920-14440933808191_thumb.jpg

Annonse

Gjest Slettet
De er ikke så hakkanes gale de woksausene man får kjøpt på pose i butikk heller (type Blue Dragon).

Stemmer det. men posene koster jo 20kr per stk, blir vel dyrt hvis jeg skal ha dette et par ganger i uken.

Så tenker å få meg en "større" flaske osv :)

Stemmer det. men posene koster jo 20kr per stk, blir vel dyrt hvis jeg skal ha dette et par ganger i uken.

Så tenker å få meg en "større" flaske osv :)

Endel av disse finner du tilsvarende til i større flasker/glass (til omtrent samme pris som en pose) om du går på en asiatisk butikk.

Kan gå god før red curry paste eller Panang curry, bruker de hele tiden til kjøttdeig/kylling eller svin :)

Men bruk kokkosmelk ilamme og ikke vann! :D

Haha! Er enig med deg, men følger biorytme-dietten, og spiser derfor lite fett på kveldstid.

Spiste red curry laks til lunsj! :hungry:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...