Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Første innlegget mitt her inne og trenger litt hjelp med tanke på kostholdet mitt, om det er noe som kan kuttes/endres/tilføyes osv.

Trener styrke og kondisjon fast 4 ganger i uka, og har nylig bestilt meg kreatin som jeg skal begynne med. Er veldig kresen i matveien, men åpen for sunne forslag! Går ikke på noen kosttilskudd forresten. (Spiser ikke sjømat, så noen gode tips til noe form for erstatning? bortsett fra tran:D)

Tar imot all hjelp med stor takk og et smil om munnen:)

Høyde: 175

Vekt: 63

Frokost:

En bolle havregryn med lettmelk. Drysses med natreen (kunstig sukker) + et glass med vann eller fun light (ca 2 fulle never med havregryn)

Lunsj på skolen:

2-5 ryvita dark knekkebrød med magerost&kylling og en flaske vann eller flaske fylt med fun light.

Etter skole:

2 brødskiver (kneip) ristet med smør, kokt skinke, salatblad, agurk og gulost. Et glass vann eller fun light å drikke.

Middag:

Går som regel i kyllingsalat, fiskegrateng, kjøttkaker, altså, vanlig norsk husmannskost. med poteter og grønnsaker :p

Kveldsmat:

1-2 brødskiver (kneip) ristet med smør, kokt skinke, salatblad, agurk og gulost. Vann eller fun light å drikke.

Mellommåltidene:

Skyr yoghurt eller banan etter trening.

Frukt eller skyr yoghurt til lunsj på jobb.

Skyr yoghurt, frukt eller grønt hvis jeg blir små-sulten.

Blir også noen glass vann utenom alle måltidene og sånt og :)

Som sagt, er veldig kresen i matveien og går som regel i det samme hver dag!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19524-r%C3%A5d-til-godt-kosthold-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv og før dette inn på en side som regner ut næringsinnhold og antall kcal.

F.eks diett.no eller myfitnesspal.com

Da er det lettere og hjelpe deg.

Men i første øyekast ser det ut som du spiser litt lite, og kunne gjerne spist mer proteiner.

1-2brødskiver med kokt skinke er ikke all verden nemlig.

Prøv og før dette inn på en side som regner ut næringsinnhold og antall kcal.

F.eks diett.no eller myfitnesspal.com

Da er det lettere og hjelpe deg.

Men i første øyekast ser det ut som du spiser litt lite, og kunne gjerne spist mer proteiner.

1-2brødskiver med kokt skinke er ikke all verden nemlig.

Takk for tips, skal prøve den siden så fort jeg får tid:p

Enig med citius.

Du kan ta fiskeoljekapsler eller krillolje eller selolje. De smaker ingenting, og tar du de på tom mage får du heller ikke oppgulp (forutsatt att du spiser noe rett etterpå da)

Takk for tips, tror kapsler passer bedre enn flytende for meg! :happy:

Jeg er ingen ekspert, men syns du bør bytte ut kneip-brødet med et grovere brød. Det metter mer og gir deg mer energi :)

I tillegg er det veldig viktig at spesielt jenter har nok fett i kosten. Mener ikke at vi skal lesse innpå med potetgull og bacon, men for at hormonene våre skal fungere normalt må vi ha en del av det umettede fettet. Litt mettet fett skader heller ikke. Når du driver med mye trening er det enda lettere å miste menstruasjonen, been there done that, og det regner jeg med at du ikke vil?

Begynn med å ta omega3-kapsler og bland litt nøtter oppi skyr'en. Ha olivenolje i salaten eller ha oliven og fetaost oppi. Ha gjerne litt smør på brødskiva og spis fet fisk :) Lykke til!

Annonse

Takk for svar

Jeg er ingen ekspert, men syns du bør bytte ut kneip-brødet med et grovere brød. Det metter mer og gir deg mer energi :)

I tillegg er det veldig viktig at spesielt jenter har nok fett i kosten. Mener ikke at vi skal lesse innpå med potetgull og bacon, men for at hormonene våre skal fungere normalt må vi ha en del av det umettede fettet. Litt mettet fett skader heller ikke. Når du driver med mye trening er det enda lettere å miste menstruasjonen, been there done that, og det regner jeg med at du ikke vil?

Begynn med å ta omega3-kapsler og bland litt nøtter oppi skyr'en. Ha olivenolje i salaten eller ha oliven og fetaost oppi. Ha gjerne litt smør på brødskiva og spis fet fisk :) Lykke til!

Takk for tips :D Bruker som regel havregryn eller havrepuff oppi skyren sammen med noe bær (blåbær/bringebær), og elsker smør på brødskiva, så det blir ikke noe problem! men skal prøve meg på grovere brød ja og begynne på omega-3 kapsler! Er inne på middag nr 2 med fisk denne uken, og veldig fornøyd med det med tanke på at jeg vanligvis ikke spiser sjømat:LOL: Tusen takk! :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...