Oddis Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Jeg går jo opp i vekt bare jeg får i meg litt over 2000 kcal om dagen i en 4-5 dagers periode (kanskje mye av dette er vann?) hvordan unngå dette? Føles så dritt å bli oppblåst av luft og føle seg som an vandrende vannballong :S Glem vekta de ukene. 4-5 dager er ingenting og selv om du spiste en pose potetgull til dagen de dagene er det lite fett du ville klart å legge på deg på så kort tid. Når man øker matmengden er det helt naturlig at man vil gå opp litt i vannvekt, men dette må du bare akseptere. Fordelen er at du kan starte på fresh igjen etterpå og ha en fornuftig vektnedgang på høyere kalorimengde. Da skal jeg roe ned, stresse ned, smile mer, finne frem og trene lattermusklene og prøve meg frem på nye kokkekunster hehe Metal_Barbie 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/page/2/#findComment-722780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metal_Barbie Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Da kommer jo det konkrete spm da.. Hvordan i helvette skal jeg få spist så mange flere SUNNE kalorier og nyttemat som kroppen har godt av? hehe Er det jeg sitter gjen å spekulerer på nå. hmz Jeg går jo opp i vekt bare jeg får i meg litt over 2000 kcal om dagen i en 4-5 dagers periode (kanskje mye av dette er vann?) hvordan unngå dette? Føles så dritt å bli oppblåst av luft og føle seg som an vandrende vannballong :S Jeg fungerer mye bedre på en 60-80g karbs enn jeg gjør på 120g. Blir så lett oppblåst og får problemer med magen om jeg spiser for mange gram rett og slett. Føler jeg er ltit i beite på hva mat jeg skal putte i meg Duger tydeligvis ikke lengre med rugsprø og cottage cheese Blir jo for mgert etter denne målestokken. Er i tillegg allergisk mot nøtter, så kan ikke fylle opp kcal på den måten :/ Klarer det med sykdom, barn og studier kun fordi jeg må Har vært i kjelleren både fysisk og psykisk og dit nekter jeg å komme igjen. Da fungerer man ikke på noe plan, og det er ganske uaktuelt når man har små barn soms kal ha en meningsfylt hverdag Er det som holder drivet mitt oppe. Det og mulighetene for å kunne jobbe. Legen vil ha meg ufør meldt, men jeg nekter plent. Orker ikke å gå som hjemmeværende Mine små blir henholdsvis 2 og 3,5 i juli, så er ikke gamle skrottene Da skal jeg roe ned, stresse ned, smile mer, finne frem og trene lattermusklene og prøve meg frem på nye kokkekunster hehe Tusen tusen takk for veldig oppmuntrende tilbakemeldinger. Det er fantastisk å ha en som forstår hva man går gjennom Ja,du går opp i vekt,men du går ikke opp i fettvekt;) Dette er noe som jeg har måttet lære meg også Det er vanskelig å godta at man vil øke litt...men det er vann ja og det er sannsynligvis mer muskler etter hvert fordi du vil gi kroppen mer næring som den kan bruke til å bygge muskler av det ekstra du inntar..skjønt ser det kanskje ut som du har fått mye muskler fra før av fra treningen..(jeg trodde det ,ivertfall mer enn jeg faktisk har fått)noe får man jo på underskudd og...men jeg ser jo selv at man får jo mer av å spise mer..og det siste er tarminnhold:) Jeg er akkurat lik som for 5 kg siden,men jeg veier 5 kg mer enn da jeg spiste for lite..altså er cm så og si de samme overalt:) Man vil kanskje føle seg litt oppblåst til tider,men så lenge du spiser renest mulig mat,minst mulig utskjeiing disse ukene du skal øke,da vil du unngå mye vann:) Altså,alt i alt må du selvfølgelig spise slik du føler deg vel..jeg også er oppblåst av feil mat...ofte er det ikke karbs som gjør det oppblåst,det er feil kilde til karbs kanskje...er du slik at du spiser mye korn,brød?Havregrøt,melkeprodukter?Mye som kan spille inn... Mange opplever jo at man blåses opp av slik mat..mange reagerer negativt på korn da..bare en tanke...karboen du får bør være hovedsakelig fra bær,frukt og grønnsaker,(for å få mer kcal her kan du steke de i smør i stedet for å koke de eller dampe),hvit ris og poteter på treningsdager ..resten av karbsene trenger du ikke:D hihi;) Men det er min mening og slik jeg funker..du må finne din=) Og seff salt må man passe på..men når man går i underskudd og spiser rent skal de mye til å få for mye altså.. Jeg mener jo at det er lett å spise mye spesielt når man får bare 200 kcal av gangen hver uke..da får du tid til å liksom lære deg å bli vandt til litt mer:) Pluss at du kan fylle på med proteinbarer hvis du synes det er vanskelig å få nok..da mener jeg sånne svære typer med mye kcal og mye protein..jeg bruker de dager jeg ikke får nok..feks big mass fra pf med 400 kcal pr stk.. Det er min metode da..finnes sikkert noen du kan få taki uten nøtter`? Nutrilett sine da for eksempel..to stk på rappen:D Er ikke det noen uten nøtter da? spor av det er det kanskje men...er du hyperallergisk?uansett..poenget-da har du plutselig fått 450 kcal mer liksom.. lønner seg selvfølgelig ikke å spise magert hvis man sliter med å få nok generellt nei:) Cottage cheese kan du jo fint spise om magen tillater det..men ikke den magre:D Men som jeg sa..å prøve å få fokuset VEKK fra "jeg skal slanke meg" er litt godt også..merker jeg godt nå...stress er noe dritt...med kortisol nivået i taket skjer det ikkenoe bra det er sikkert:P Er du alene med barna? Bare spør fordi da kunne du kanksje,uten at jeg vet bakrunnen til din evtuelle mann,høre med han om litt ekstra backup også om du ikke allerede har det osv osv..det hjelper ogs¨å mye:D Du sier du greier dette med barna fordi du MÅ..den kjenner jeg:P Og som sagt..det er viktig for barna at du har nok energi=mer mat å gå på også Selv har jeg litt mer ansvar for barna mtp levere i bhg og stå opp med de ,og alt dette..fordi min mann har en sånn sjefsstilling og han begynner så sjukt tidlig på morgenen osv,og han rekker liksom aldri å hente de i bhg og dette gjør at jeg ,uten at jeg nødvendigvis VIL ,må gå en god del mer i løpet av dagen fra jobb til bhg og tilbake osv ,fordi bussen går ikke når jeg vil osv:P Pluss at jeg løper rundt som jeg har jævelen i ræven på jobb i tillegg... Men til tross for dette er jeg litt glad for den ekstra mosjonen og aktiviteten jeg får,,tenker,det er bra fordi jeg MÅ være aktiv..ergo MÅ jeg spise mye mer...hehe.. Hvordan ser du på dette? Noe du greier,kan greie? Dette hjelper selvfølgelig også på dette med å evt ikke gå for mye opp mtp vann i denne tiden du skal øke..at du blir LITT mer aktiv bare..for å veie LITTREANNE opp...kroppene våre er så forskjellige...men jeg følte også slik du sa før at jeg legger på meg av å gå over en viss mengde kcal..men saken er at du gjør ikke det ,du må bare venne kroppen til mer mat..da vil det stabilisere seg:) Sååå da har du plutselig mye mer å gå på når du skal kutte igjen:D Det er veldig greit å ha noen som vet litt hva man skal gjøre ja,hadde sikkert vært bånn i bøtte jeg nå,hadde det ikke vært for fitnessbloggen,halleluja osv:P:D Håper du finner dette oppmuntrende og ikke for utfordrende ,du skal tross alt ikke øke så mye hver uke..og du kan hvis du vil bare øke med 100 i uka også..få enda mykere økning:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/page/2/#findComment-722791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephexita Skrevet 2. april 2013 Forfatter Del Skrevet 2. april 2013 Oi oi, takk for ny skolestil Jeg er ikke alene med barna nei, vi er fulltidsstudenter begge to (men det tilsvarer jo dobbelt opp arbeid) Går natur og friluftslinje (førskolelærer) så jeg er veldig mye i aktivitet på skolen også. Har kikket på mulighetene for å øke, men har ikke så mye mer å gå på ennå Jobber mental med å gå opp i kcal iallefall nå da, så får vi se hva jeg finner på kvelden ut. Har jo 1000 kcal igjen etter dette nye regimet. Det går seg nok til, er bare psyken som bruker ekstra tid Har funnet en greie for meg selv nå. Skal øke og ta kiloene som de kommer, så skal jeg være idioten som tar meg ett par uker på PSMF rett før sommerferien, for deretter å ta en rolig sommerferie og øke igjen så kroppene er klar for kutt til høsten. Lurer på om jeg synes det er en bra plan hehe Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19457-skikkelig-vektplat%C3%A5-trenger-hjelp/page/2/#findComment-723152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.