Gå til innhold

Beste julebaksten?


StineB

Anbefalte innlegg

Julen er rett rundt hjørne, eller.. Den er vel her allerede egentlig? I den anledning pleier jeg bake ganske mye julekaker, alt jeg vil egentlig. Men iom. jeg vil ned i vekt er ikke det så veldig gunstig, så jeg må velge ut noen få sorter. Klarer ikke bestemme meg..! Hvilken julebakst synes du er best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å lage sunnere julebakst da :D?

Nøttegodteri 15 stk100 g sjokolade (med høyt kakaoinnhold..velg 70% eller mørkere)

150 g nøtter (gjerne blandede og de bør være saltet)

Smelt sjokoladen og rør inn nøttene, hell dem i små søte kakeformer :D. Settes kaldt og oppbevares kaldt.

Issjokolade 50 stk

200 g sjokolade (med høyt kakainnhold her også..)

100 g kokosfett (f.eks cocosa)

Smelt sjokoladen og kokosfettet i vannbad, det skal bli en jevn røre. Fyll formene med røren og oppbevar dem kaldt.

Har flere oppskrifter også:

Sjokolademinttrøfler

"Bounty"-sjokolade

Sjokoladekuler/Negerboller

Små sprøe kaker

Peanøttkaker

Karamellkaker (vet at de også går under navnet "brune pinner" og "colakaker" hos noen..)

Kransekakestenger

Marsipan

Kokosmakroner

"Pepperkaker" (det er ikke pepperkaker, men smaken kan minne om pepperkaker..har ikke funnet ei oppskrift som kan ertsatte vanlig pepperkakedeig!)

Finner du gode alternativer, så hvorfor ikke lage det istedenfor? Da kan du spise dem uten å ha massevis av dårlig samvittighet (selvfølgelig, disse skal jo heller ikke spises for mye av :p).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...