Synna Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Hei! Jeg trener vanligvis styrke 4-5 ganger i uka, hvorav 2 er bein. I tillegg har jeg to intervalløkter, hovedsaklig lengre intervaller med drag på 3-10 minutter. Er opptatt av å ha god kondisjon, samtidig som jeg gjerne vil bygge litt muskler. Når er det best å legge intervallene? Om jeg må legge en intervall dagen før, samme dag på et annet tidspunkt eller dagen etter å ha trent styrke bein, hva bør jeg da velge? Er klar over at det ikke er ideelt uansett, men noen ganger må jeg legge det opp slik for å få trent alt. Styrketreningen er hovedsaklig for muskelvekst, 8-12 reps, som regel til failure (jeg er ikke så god på å holde igjen!). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 Det er nok noe som er mer og mindre gunstig, men jeg tror likevel personlige preferanser bør settes først her. Selv kan jeg fint løpe dagen før, og også rett før en styrkeøkt, uten at jeg føler det påvirker styrken. Derimot presterer jeg langt dårligere når jeg løper dagen etter (eventuelt rett etter) en tung styrkeøkt på bein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 27. mars 2013 Del Skrevet 27. mars 2013 for meg er det viktigere med god styrke enn god kondis, så jeg tar styrken først og løping etterpå, her må du nesten se hva du selv vil fokusere på. å gå til failure hver/nesten hver gang er derimot å kategorisk ikke anbefale, da det sliter noe enormt på kroppen, så du bruker mye lengre tid på å hente deg inn igjen enn om du hadde stoppet før musklene ikke klarte å yte mer. Greit å være ivrig, men det finnes for mye av det gode og:p. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synna Skrevet 29. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2013 takk for svar fra dere begge! Styrken er nok viktigst, så da får det blir prioritert først. Hehe, jeg skal prøve å bli flinkere på å holde igjen! Men et spørsmål (litt off topic på denne utholdenhetstråden): Hvordan vet jeg da når jeg skal stoppe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurelius Skrevet 29. mars 2013 Del Skrevet 29. mars 2013 takk for svar fra dere begge! Styrken er nok viktigst, så da får det blir prioritert først. Hehe, jeg skal prøve å bli flinkere på å holde igjen! Men et spørsmål (litt off topic på denne utholdenhetstråden): Hvordan vet jeg da når jeg skal stoppe? Sett deg et mål for hvor mange repetisjoner du vil klare, og hold tellinga? Loggfører du treninga på noe vis? Isåfall kan det funke å skrive ned hva du skal løfte før du begynner, eller si det til deg selv før du setter i gang. F.eks, "ok, nå skal jeg ta 5reps på 80 kg i markløft". Så tar du 5 reps og stopper der, istedenfor å fortsette til 38. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajada Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 vist du prioriterer kondisjon tar du kondisjon først og så styrke, vist du prioriterer styrke tar du styrke først og så kondisjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.