Gå til innhold

Synna

Medlemmer
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Tittelen sier vel det meste: Jeg er på jakt etter erfaringer i forhold til muskelvekst og styrke. Hvordan fungerte programmet for deg kontra andre metoder? Hvordan er det med myoreps kontra programmer med høyt volum/tradisjonelle byggeprogrammer - noen som har prøvd det ut? Og ja, jeg har allerede lest en del på Børge's sider, så nå er jeg nysgjerrig på erfaringer fra folk som har prøvd dette i praksis;)
  2. Takk til ida og dere andre for svar. Da forstår jeg det slik at høyt volum og høy frekvens er ok så lenge jeg får fremgang, at risikoen for overtrening er liten, men at det kan være smart å periodisere
  3. Takk for kommentarer Synes det er interessant å høre de forskjellige synspunktene. Slik det virker på meg så kjører de fleste som har så høyt volum en avansert splitt, hvor hver muskelgruppe hovedsaklig trenes en gang i uka. Jeg har foreløpig selv kjørt på med et ganske høyt volum, 15-20 sett på bein to ganger i uka med 8-12 reps. Jeg bruker så tunge vekter jeg klarer, og det hender også at jeg bruker restpauser for å presse ut det siste ekstra. Foreløpig har jeg hatt fin fremgang, men jeg lurer på om det på sikt kan føre til overtrening. Spesielt siden jeg trener intervall to gange
  4. Kom over PT og fitnessutøver Ida Markussens bein- og rumpeprogram i et blogginnlegg: Karoline » Bootylicious – 3 jenter forteller sin hemmelighet – del 3 Programmet under ble gitt som et eksempel på hvordan en av hennes benøkter kunne se ut: Knebøy eller benpress– 6 sett (2 sett oppvarming 15 rep, resten 12-8 rep) Bulgarske utfall – 4 sett (12-10 rep) Utfall bakover i smith m/fremste fot på benk -4 sett (10 rep) Step up på høy benk – 3 sett (10 rep) Strake markløft – 4 sett (15-8 rep) Leg curl – 4 sett (12-10 rep) Hip thrust – 4 sett (15-10 rep) Det utgjør totalt et g
  5. takk for svar fra dere begge! Styrken er nok viktigst, så da får det blir prioritert først. Hehe, jeg skal prøve å bli flinkere på å holde igjen! Men et spørsmål (litt off topic på denne utholdenhetstråden): Hvordan vet jeg da når jeg skal stoppe?
  6. Hei! Jeg trener vanligvis styrke 4-5 ganger i uka, hvorav 2 er bein. I tillegg har jeg to intervalløkter, hovedsaklig lengre intervaller med drag på 3-10 minutter. Er opptatt av å ha god kondisjon, samtidig som jeg gjerne vil bygge litt muskler. Når er det best å legge intervallene? Om jeg må legge en intervall dagen før, samme dag på et annet tidspunkt eller dagen etter å ha trent styrke bein, hva bør jeg da velge? Er klar over at det ikke er ideelt uansett, men noen ganger må jeg legge det opp slik for å få trent alt. Styrketreningen er hovedsaklig for muskelvekst, 8-12 reps, som
  7. Takk for svar! 30 kg manualer på bulgarsk utfall - jeg er mektig imponert! Hvor lenge har du trent for å komme opp på dette? Og hvor lange pauser kjører du? Jeg får teste ut litt tyngre vekter da for å se hvordan det slår ut:)
  8. Hei, Startet med mer seriøs styrketrening for ca et halvår siden, målet er hovedsaklig muskler. I den forbindelse er jeg på jakt etter kommentarer angående treningsoppsettet mitt på bein. Har tidligere trent uten å få kontakt med rumpa, derfor har jeg nå fokus på rumpe og bakside lår fremfor forside lår.Trener bein to ganger i uken, en gang med 12 reps og en med 8 reps. Har lest litt rundt hvor mange sett som er optimalt med henhold til å bygge muskler på store muskelgrupper, og funnet alt fra 20-25 sett ( Olymiatoppen: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media38
×
×
  • Opprett ny...