Gå til innhold

Får ikke trent kasse skikkelig. Problem med triceps


Graxa

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå trent i fire måneder, med stor fremgang ved alle deler av kroppen bortsett fra brystet mitt. Etter en økt med benkpress, dips, skullcrushers og millitærpress kjenner jeg det kun i triceps. Føler ikke at jeg har trent hverken skuldre eller bryst, men helt død i triceps. Noen tips til hva jeg kan gjøre med dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få sjekka teknikken din i alle løft. Er den ok, så dritt i resten.

Ting øker som regel ujavnt, men i starten når du begynner å trene så ikke ha fokus på mest mulig bryst feks. Fokuser på ryggen (desto mere "dratt" tilbake skuldrene dine er, desto mere blir det en illusjon av at brystet er større).

Samt spise mere, og løfte tyngre.

Og etterhvert så pakker du på deg muskelmasse.

Satt litt på spissen: Du kommer aldri til å se enn som benker 200kg som har liten brystkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nå trent i fire måneder, med stor fremgang ved alle deler av kroppen bortsett fra brystet mitt. Etter en økt med benkpress, dips, skullcrushers og millitærpress kjenner jeg det kun i triceps. Føler ikke at jeg har trent hverken skuldre eller bryst, men helt død i triceps. Noen tips til hva jeg kan gjøre med dette problemet?

Det at du ikke kjenner det i en muskel er ikke ensbetydende med at du trener dårlig. Eller får lite ut av treningen.

Men grunnen til at dette skjer, tror jeg, er nok at du er en del svakere i triceps en de øvrige musklene.

Splitt treningen mer, ikke tren skuldre bryst, triceps og skuldre samme dag. En egen triceps dag? Evt kjøre bryst 2 ganger i uken med bryst/skuldre og bryst triceps.

Øvelser du bør få trent er smalbenk og franskpress, etter min mening de 2 beste triceps øvelsene som finnes.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...