Gå til innhold

Urealistiske forventninger?


HPM

Anbefalte innlegg

Jeg kjører for tiden et 4 split program. Og kjører dette hardt. Tenker også å kjøre 2 rene kardiodager i en periode.

Målet er selvfølgelig å øke muskel massen og redusere fettprosenten. Holder meg til ca 2000 kalorier om dagen. Men går nok noe i underskudd.

Er det realistisk å kunne se konturene av en ripped kropp til jul? Eller må jeg bulke å deffe for at det skal bli en realitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet

Hvor mye veier du nå da? alder, høyde, fett%? Vi kan jo ikke si noe ang det der.... Fra hva vi vet kan du ha for lite muskler til å være ripped til jul... osv osv :)

Så som med mye annet: mest mulig info, gir best mulig svar:

Alder, høyde,vekt,tidligere vektnedgang, tidligere trening, fett%, hverdagen ellers, osv! Så får du nok svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Takker

Er 32. Veier nå 80,5 med en fettprosent på 20,4 ( 3 mnd siden så var vekten 86 og fettprosent 25,8 ). Er 181 høy sist det ble målt. Hvileforbrenningen har gått fra 1590 til 1870 siden desember.

Har et stillesittende yrke, men kompenserer det med trening nå.

Er mangen år siden jeg trente skikkelig. Regner med at det var for 7 år siden. Har nettopp funnet den gleden igjen :)

Noe mer jeg bør nevne?

Hvis vi tar og følger kcal kalkulator fra fitnessbloggen.

Og du trener 3-5x i uken 181cm høy, 80,5kg og 32 år. Så skal du ha i deg 2750kcal ish :) For å verken gå opp eller ned. Hadde jeg vært deg hadde jeg startet på 2500kcal i 3-4uker. For å deretter justere. Går du opp i vekt, så senker du til f.eks 2250kcal.. Går du for fort ned, så øker du litt.

Men du glemte å si hvordan du har spist siste halvåret/året :) så blir litt vanskelig å si hvordan du reagerer!

Sats på 0,1-0,5kg per uke(maks)! Ikke bare bruk vekten som "mål". Bruk også speilet, fett klype eller målebånd.

Du er vel sånn ca på det som er "ideelt" for mange på 180+cm hos vanlige menn, så å tape maaange kg, vil nok være feil. Da er det nok mer muskelmassen det går på etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...