Gå til innhold

Ang kostplaner


Idina

Anbefalte innlegg

Dere som følger en oppsatt kostplan: er det vanlig å bare telle hovedmakrokilden i en matvare, f.eks 1/2 boks cottage cheese settes opp som 20 g protein, speltlompe som 10 g karb etc, uten å ta med resten for så å regne ut hvor mange kalorier det blir?

Jeg har tidligere fått en kostplan der det var satt opp slik. Når totalen pr dag ble regnet ut, sto det f.eks 1900 kalorier. (Grønnsaker skulle ikke regnes med i det hele tatt.)

Men logger jeg all maten i f.eks Shape Up-app'en havner jeg mye høyere på kaloriene.

Teller man kalorier bør man da telle med alt, og ikke bare proteiner i proteinkilden, karbs i karbkilden osv. Legger dere ellers inn grønnsaker også, og tar med dem i regnskapet?

(Jeg driver ikke lenger å veier alt, men gjorde det i en periode for å få litt oversikt. Lurer likevel på dette, ettersom jeg bare har gått oppover og oppover på denne kostplanen uten å skjønne hvorfor. Men hvis jeg har ligget på et større overskudd enn jeg trodde, så er jo det en ganske grei forklaring.... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp.

Derfor stusser jeg over denne kostplanen. Jeg har trodd at jeg ligger lavt, spes på hviledager, men så ligger jeg jo faktisk ganske høyt :cautious:

Men er det vanlig at coacher regner slik som i hovedinnlegget mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert tatt hensyn til dette i kostplanen da. Noen matvarer har likevel så mye av flere makroer at du må telle alt.

Mulig hensikten var at jeg skulle spise såpass mye, men ettersom målet ikke var å gå opp i vekt, ble det litt bom.... Jeg var redd for å justere ned for å ikke nærme meg bmr, men jeg har jo massevis å gå på, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...