Gå til innhold

lite energi på trening


rsagneskar

Anbefalte innlegg

hallo, pleier ofte ha veldig lite energi på trening som gjør at det ikke er like gøy og løfte og er umulig og bli sterkere... Føles bare feil ut og løfte..

hva kan være grunnen til dette? Går opp i vekt så er ikke noe med at jeg får for lite energi?

hvordan kan jeg få komme inn i den god rytme igjen, der jeg kommer på trening og gjør øvelsene og føler at dette var en god økt?

Mindre trening, mer trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye som kan spille inn her både på kost og hvordan du trener.

På kostholdet anbefaler jeg deg å eksperimentere litt på hva slags mat du yter best med før trening. Noen kan bli energiløse av for mye karbs før trening om blodsukkeret begynner å falle igjen under treningen, mens andre yter best med en litt mer karbs før trening.

Hvis du logger alle øktene så ser det ihvertfall ikke ut som for mye trening. Går du ofte til failure eller nær maks på baseløftene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som kan spille inn her både på kost og hvordan du trener.

På kostholdet anbefaler jeg deg å eksperimentere litt på hva slags mat du yter best med før trening. Noen kan bli energiløse av for mye karbs før trening om blodsukkeret begynner å falle igjen under treningen, mens andre yter best med en litt mer karbs før trening.

Hvis du logger alle øktene så ser det ihvertfall ikke ut som for mye trening. Går du ofte til failure eller nær maks på baseløftene?

Kan være det er at jeg trenger mer mat før trening, hva vil du anbefale og spise før trening, og hvor lenge før?

logger alle øktene, og har vel ikke vert til failure på baseløft på et halv år.

f.eks. jeg tok dette for litt under 3 månder siden:

markløft 160, hadde nok klart 5kg til.) Sist trening 115kg er sinsykt tungt og ta en rep med

pushpres: tok87,5kg nå var 70kg veldig tungt.. har reppa 70kg 10 Med minst 1 til inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det siste 8 ukene brukt "dietmar 8 ukers mengde" , føler dette har tappa meg litt for krefter siden jeg ikke er så vant med mye mengde. Har hatt en uke pause etter dette noe som egentlig bør ha gjort at jeg får overskudd?

Kan kreatin hjelpe meg med og få det det lille kicke ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være at du bare trenger litt mer tid etter mengdeprogrammet for å få tilbake overskuddet. Det anbefales jo en god oppkjøring etter mengde før man deltar i konkurranser. Under et mengdeprogram er det ganske vanlig at maksstyrken ligger litt under det den var før. Er selv på mitt første seriøse mengdeprogram nå så har ikke så mye erfaring der enda. Sikkert noen av styrkeløfterne her som kan si litt mer om dette (Pinglo, @eirich)

For min del på kosthold er jeg blant de som blir trøtt på trening om jeg får i meg for mye karbohydrater før trening. Det som har fungert for meg er enten å spise et lett måltid med 20-30 gram karbs, 30-40 gram protein og 20 gram fett ca en time før trening, eller bare innta BCAA rett før økten. Da har jeg spist en solid lunsj 5-6 timer før med mest fett og 30-40 gram protein og noe karbs (10-40 gram). Men vi er ikke alle like så anbefaler deg som sagt bare å prøve deg fram her.

Måltidet før trening liker jeg at er relativt energitett så mengden ikke blir for stor. Hater å trene markløft og knebøy med mye mat i magen. Kokosmelk med proteinpulver og litt frukt er min favoritt til dette måltidet.

Kreatin kan hjelpe deg, men gir ingen "akutt" effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan nok være at du bare trenger litt mer tid etter mengdeprogrammet for å få tilbake overskuddet. Det anbefales jo en god oppkjøring etter mengde før man deltar i konkurranser. Under et mengdeprogram er det ganske vanlig at maksstyrken ligger litt under det den var før. Er selv på mitt første seriøse mengdeprogram nå så har ikke så mye erfaring der enda. Sikkert noen av styrkeløfterne her som kan si litt mer om dette (Pinglo, @eirich)

For min del på kosthold er jeg blant de som blir trøtt på trening om jeg får i meg for mye karbohydrater før trening. Det som har fungert for meg er enten å spise et lett måltid med 20-30 gram karbs, 30-40 gram protein og 20 gram fett ca en time før trening, eller bare innta BCAA rett før økten. Da har jeg spist en solid lunsj 5-6 timer før med mest fett og 30-40 gram protein og noe karbs (10-40 gram). Men vi er ikke alle like så anbefaler deg som sagt bare å prøve deg fram her.

Måltidet før trening liker jeg at er relativt energitett så mengden ikke blir for stor. Hater å trene markløft og knebøy med mye mat i magen. Kokosmelk med proteinpulver og litt frukt er min favoritt til dette måltidet.

Kreatin kan hjelpe deg, men gir ingen "akutt" effekt.

prøver litt lett trening/ingen ting/lavere frekvens i påskao g se om trøkket er til bake etter påske så får jeg se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hva en treningsfri uke kan gjøre med treningen. Jeg har hatt mange slike perioder, og etter 6-7-8 uker med aktiv trening så har jeg pleid å ta en uke pause fra trening, kanskje ha litt rolig kardio den uken og spise normalt. Enkelte ganger så endte det opp med at jeg løftet like mye eller mer etter en treningsfri uke enn jeg gjorde uken før.

Så hvis du spiser nok karohydrater og mat generelt og sliter med lite energi på trening, så ville jeg absolutt tatt en ukes pause. Påsken er et godt tidspunkt for slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke vert på treningsrommet en gang i hele påsken, og kun spist vanlig mat(brød og nugati og ost melk osv) + godteri og litt alcohol .. Har jo hatt litt "trening" med og kjøre snø scooter men får se hvordan trøkket blir til uka.. Begynner og føle meg feit, sjassen og svak nå i så fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...