Gå til innhold

Litt hjelp til kostholdet


tipptopp

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjører følgende homemade treningsprog.

gjengs over 4 arbeidssett pr øvelse

Bruker kun frivekter og minimum med apparater. Bruker basisøvelser som miltiærpress, chins, knebøy. trener ikke mark pga litt kranglete rygg og er redd for den.

Målet mitt er øke sakte med sikkert i vekt... er ca 76-77 idag... ønsker å nærme meg 80kg å ca 10 i fettprosent.

Så ønsker litt tips både på treningen å aller helst næringen :)

Her er jeg idag:

Litt styrke stats: disse er på normale trenings hverdager... bryr meg ikke så mye om 1RM

42.5 x 6reps manualer på flat bryst

37.5 x 6reps manualer på skrå bryst

50kg x 6 reps vekt. ink. stang stående militærpress

80kg x 6reps nedtrekk foran bredt

20kg x 6reps manualer armcurl

40kg x 6reps z-stang fransk press

80kg x 6reps knebøy heeelt ned under 90 grader

Legger og ved et bilde som er pr.dags dato :)

Dag1:

Rygg 4 øvelser

Biceps 3 øvelser

Core 1-2 øvelser

Dag 2:

Bryst 4 øvelser

Triceps 3 øvelser

core 1-2 øvelser

Dag 3:

Bein 4 øvelser

20-30min cardio intervall på elipsemaskin 1min på 1min av... 80-85% innsats på arbeidsøkt.

Dag 4

Skuldre 4 øvelser

(så blir det den muskelgruppen jeg prioriterer for tiden)

Dag 5

HVILE!!

Så er det å begynne på dag 1 uansett hvilke ukedag det er

Dette er en typisk dag med tanke på næring:

Kl 0730 (sliter med å spise fast føde med engang jeg står opp)

1 Boks Kesam

1 neve nøtter (blanding)

kl1130

2 Brødskiver + proteinrik pålegg

1 boks skyr

Kl1530

300g kjøtt + grønnsaker

1 neve nøtter (blanding)

20min før trening ( 1 scoop med Crack fra www.myrevolution.com http://www.revolutions-nutrition.com/product/21/Crack)

Trening kl 1700

Kl ca 1830 eller rett etter trening

60g Cellmax (karbo + kreatin)

60g Whey tech fra proteinfabrikken

kl1930

Omelett m/ 5 egg evt. 3-400g kjøtt

1 Neve nøtter

kl2200

1 boks kesam eller skyr youghert.

Proteiner: 260-270g

Karbo: ca 170g

Fyller på med vitaminer og mineraler + kalsium

Er veldig usikker på hvordan jeg ligger ann kalori messig siden jeg ikke har satt meg inn telling av dette :p

Nevner:

Drikker ikke brus/ juice... drikker kun vann / fun light saft

Godte spises sjeldent... 5 uker siden sist jeg spiste noe... tenker ikke på saken i hverdagen...

kjører ikke spisedager... har spist med disse rammene nå i 10mnder å tenker ikke på saken lengre... spiser gjerne fast food 1 gang i mnd.

post-2036-14440824695107_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nevner:

Drikker ikke brus/ juice... drikker kun vann / fun light saft

Godte spises sjeldent... 5 uker siden sist jeg spiste noe... tenker ikke på saken i hverdagen...

kjører ikke spisedager... har spist med disse rammene nå i 10mnder å tenker ikke på saken lengre... spiser gjerne fast food 1 gang i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å regne kalorier. Vli du opp i vekt, spiser du bare litt mer enn det du gjør i dag. Over tid vil det gi gode resultater. Husk at det er forskjell på 4 egg og 400g kjøtt. Ville prøvd å fått litt bedre rutiner på primær-måltidene, dvs spise omtrent det samme hver dag.

Det kan være

300g torsk, sei, laks okse, kylling

250g potet eller 50g ris/pasta

200g grønnsaker

til to av måltidene. Også klemmer du på med et bra omelettmåltid, osv - så har du plutselig et veldig bra kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha logget litt (4 dager) så begynner jeg å se en liten rød tråd i matveien

kalorier 2900

Proteiner 280g

Karbs 220g

fett 100g

Har desverre ikke logget eller målt noe på kroppen min... men er litt usikker på om jeg får nokk i meg? med tanke på treningsmengde. Forøvrig så er jeg student så blir mye på rompa aktivitet :p

Er jo bare 76-77kg.

Tror jeg ligger på en 2-300kalorier i overskudd... noen som har en kvalifisert gjetning... er litt nysgjerrig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det fryktelig enkelt; Går du ikke opp i vekt, spiser du ikke nok.

Jeg ville lagt sammen noen av måltidene, og øke primær-måltidene. Kjøre på med mer karbohydrat sammen med kjøtt-måltidene. Og i stedet for å spise omelett eller 3-400 g kjøtt, så gjør de til to måltid og spis begge deler. Leser du sliter med fast føde tidlig på dagen, jeg ville foreslått å droppe måltidet og heller spise mer på måltidene senere på dagen. Spiser du godt nok dagen/kvelden før, så holder du deg fint i starten dagen etterpå. Det viktigste er tross alt at du spiser nok mat over tid. Jeg pleier i blant å lage burgere av minst 400-500 g kjøtt etter jobb på kvelden og jeg vet jeg skal opp tidlig igjen rett på jobb. Sammen med litt grønt, kanskje noe egg eller litt bacon og ost, generelt dilldall som man liker, går det helt suverent. Jeg føler meg ikke veldig sulten når jeg står opp, selv om jeg absolutt kunne spist. Litt hamburgerbrød har du nok ikke vondt av:)

Men finn en måte å spise på som du er komfortabel med, det viktigste er at du får i deg nok og riktig mat. Drit i å telle kcal, bruk sunn fornuft og lytt til kroppen, og hold et halvt øye med badevekten om du absolutt føler det trengs. Går du opp, ligger du i overskudd:)

MEN, Herr Redaktør har mer greie på det. Men dette har funket for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...