Gå til innhold

Tap av muskelkraft pga smerter? (kjernemuskelatur mage og rygg)


kaisa86

Anbefalte innlegg

Heisann!

De siste 6 ukene har jeg slitt med smerter i ryggen, og de siste 4 ukene har strålingssmerter nedover beina kommet for fullt:banghead: .

Det jeg lurer på kan smerter være med på å gjøre at man føller at stabiliseringsmusklatur i rygg har tapt seg?

Jeg har siden slutten av september vært under opptrening etter en tidligere operasjon i ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smerter vil dessverre alltid redusere spenningen i stabiliserende muskulatur og øke spenningen i de større muskelgruppene som i utgangspunktet skal skape bevegelse, ikke stabilisere. Smerte som sådan er også en av de kraftigste hemmerne av muskelstyrke generelt. Om du snakker om tap av styrke i beina bør du ta det opp med personene som følger opptreninga og ryggen din, da det er noe man er litt obs på ved utstrålende smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Det var dette jeg hadde en mistanke om ja.

Jeg har problemer med å løfte den ene foten opp fra bakken, spesielt på kveldstid, da har også såpass smerter at jeg sliter med å gå skikkelig.

Jeg er nå blitt henvist til mr pga mistanke om nytt prolaps, + for å kjekke om det er noe arrvev som skaper trøbber. Har og en positiv lasuge test gjort av lege.

Så det blir spennende og se veien videre igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...