Gå til innhold

Nybegynner har et par spørsmål


GreenTea

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig begynt med litt seriøs styrketrening, og kunne ha trengt lit veileding. Jeg har et par spørsmål jeg trenger svar på. :)

Først og fremst, jeg har begynt å trene nybegynner programmet jeg fant her på bloggen.

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Jeg har trent det i to uker nå. Men når jeg er ferdig med økten, så er jeg liksom ikke så svett / utpeist. Nå vet jeg ikke om det er meningen heller, men jeg lurer bare på om jeg kanskje gjør noe feil? Jeg løfter såpass tungt at jeg ikke greier mer enn max reps (4-8, 6-10, og 8-12).

Så lurer jeg også på om det kunne ha vært en ide å trene nybegynner programmet + et 2 splitt program? Eller burde jeg bare holde meg til fullkroppsprogram i begynnelsen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester
Jeg har nylig begynt med litt seriøs styrketrening, og kunne ha trengt lit veileding. Jeg har et par spørsmål jeg trenger svar på. :)

Først og fremst, jeg har begynt å trene nybegynner programmet jeg fant her på bloggen.

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Jeg har trent det i to uker nå. Men når jeg er ferdig med økten, så er jeg liksom ikke så svett / utpeist. Nå vet jeg ikke om det er meningen heller, men jeg lurer bare på om jeg kanskje gjør noe feil? Jeg løfter såpass tungt at jeg ikke greier mer enn max reps (4-8, 6-10, og 8-12).

Så lurer jeg også på om det kunne ha vært en ide å trene nybegynner programmet + et 2 splitt program? Eller burde jeg bare holde meg til fullkroppsprogram i begynnelsen? :)

Hold deg til programmet, det blir tyngere og tyngere etterhvert som du begynner å legge på mer og mer vekt. Man trenger ikke føle seg utpeisa for å få effekt. (går utifra du sammenligner med følelsen man får av cardio, søkksvett og sliten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...