Gå til innhold

Nordisk kost og helse


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nordisk kost. Nå har jeg ikke lest studien eller noe, men når folk sier til meg at de får i seg det de trenger, for de spiser jo norsk husmannskost begynner jeg å lure. For hva er det egentlig nå tildags? Det er hvertfall ikke det vi trenger hver dag, det er jo en grunn til at det er så mange som er overvektige, og at hver 5. 8 åring er overvektig. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er vel at begrepet "nordisk kost" ikke lenger har EN betydning... for noen betyr det kjøttkaker, poteter, komler, fisk osv...for andre betyr det grandiosa og taco.. For det fleste her betyr det grove karbohydrater (om karbo i det hele tatt), frukt, grønt, magert/rent kjøtt, fisk, nøtter, oljer, meieriprod. osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg mest på et par av mytene som ble "bekreftet" i artikkelen.

Mettet fett og hjerte- og karsykdom for eksempel. Plantefett vs. animalsk fett.

Norsk eller nordisk kost som begrep er ubrukelig i en vitenskaplig studie. Da må det kunne defineres på en utvetydig måte. Har vel en mistanke om at journalisten har utbrodert litt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...