Gå til innhold

Legge på seg muskler?


Anonym090

Anbefalte innlegg

Jeg skal legge på meg, men er veldig opptatt at det er minst mulig fett og mest muskler. Jeg vet lite om proteiner, karbo og fettfordeling, så setter pris på om noen kan hjelpe meg med å forstå dette!

Vet også lite om hvor mange kalorier osv jeg trenger!

TAKK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg skal legge på meg, men er veldig opptatt at det er minst mulig fett og mest muskler. Jeg vet lite om proteiner, karbo og fettfordeling, så setter pris på om noen kan hjelpe meg med å forstå dette!

Vet også lite om hvor mange kalorier osv jeg trenger!

TAKK :)

Da trenger man informasjon. Vi vet ingenting om deg.

Alder, høyde,vekt,aktivitetsnivå, hverdag/jobb/skole, barn, stresser du?, sykdommer? osvosv :) Mest mulig informasjon gir best mulig tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trenger man informasjon. Vi vet ingenting om deg.

Alder, høyde,vekt,aktivitetsnivå, hverdag/jobb/skole, barn, stresser du?, sykdommer? osvosv :) Mest mulig informasjon gir best mulig tilbakemelding!

Jeg er 20 år, 166cm, veier 48-49 kg, trener 6(av og til 7) dager i uken, trener etter program(overkropp x2 i uken, underkropp x2 i uken)+ kondisjon: løping(intervaller) og spinning, er ellers i vanlig aktivitiet utenom trening(f.eks gå til butikken osv) lite stress, student, liker å være mye sosial, men drikker alkohol bare av og til. Ja, greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Jeg er 20 år, 166cm, veier 48-49 kg, trener 6(av og til 7) dager i uken, trener etter program(overkropp x2 i uken, underkropp x2 i uken)+ kondisjon: løping(intervaller) og spinning, er ellers i vanlig aktivitiet utenom trening(f.eks gå til butikken osv) lite stress, student, liker å være mye sosial, men drikker alkohol bare av og til. Ja, greit?

Ok.

1. Du trener veldig mye. Du hadde nok vært bedre uten all denne treningen! MEN men!

2. Ifølge en kcal kalkulator som fitnessbloggen har på facebook. Så med 6-7treninger skal du ha 2200kcal for å vedlikeholde vekten. Altså ikke gå opp eller ned.

Hvis du skal legge på deg "Minst mulig fett" osv.. Så legger du deg på f.eks 2500kcal. Men to be real. Det er nok ikke noe problem om du legger deg litt høyere 2800-2900kcal, men nok en gang. Du må spise veldig mye grunnet det høye aktivitetsnivået ditt! Jeg ville kortet ned til kun styrke 3-4x i uken+(hvis du elsker kardio) 1x i uken.

Tenk på ca 2g protein, 1g fett og fordel resten til karbs(dette er basert på per kg kroppsvekt) protein blir da: 48*2=96g protein i starten. og 48g fett. f.eks!

Litt offtopic: Nå veier du veldig lite! Så som sagt ville jeg anbefalt å gå ned på treningsmengden, spis god mat og mye! Så legger du på deg muskler! Husk å trene baseøvelser og tungt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Enig med Nitram; du veier veldig lite, og trener veldig mye. Jeg mistenker også at du spiser alt for lite mat (kanskje gjort det lenge?), og har litt "fettskrekk". Du kan heller ikke forvente å bygge muskler på en underernært kropp. Den må få tilstrekkelig med drivstoff for at det skal kunne skje.

Jeg råder deg til å unngå å gjøre mat til matematikk. Med det mener jeg at du ikke trenger å gjøre det komplisert å spise; ikke heng deg opp i om du får i deg så og så mange gram av ditt og datt. Det avgjørende er at du spiser mye mat, og at du varierer. Spis det du liker godt, øk porsjonene, og ha noe nøtter o.l. som du kan mumse på mellom måltidene. Og husk at alt ikke trenger å være så himla sunt.

Jeg aner jo ingenting om deg egentlig, men blir litt bekymret over at du er "veldig" opptatt av å ikke legge på deg noe særlig fett, men hovedsakelig muskler. Dersom du har en SF eller et anstrengt forhold til mat, er det ikke på et nettforum du skal be om råd. Da må du søke profesjonell hjelp. Håper du får det til, mat er jo både godt og gøy, og det er herlig med den ekstra energien den gir. Og du - ikke tren så mye da, kutt i alle fall mest mulig ned på kardioen.(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Du har fått noen gode råd her. Du trener for mye og/eller spiser for lite. Muskelvekst blir du aldri å oppnå så lenge du ligger i underskudd. Og noe fett må man ha på kroppen. Samme ble foreslått i rate my diet og tidligere tråder.

I henhold til en helhetsvurdering legger jeg ved følgende link: Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Og avslutter tråden her, da det ikke finnes noen andre råd eller måter å si det på. Spis mer, eneste måten å gå opp i vekt og muskelmasse.

-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...