Gå til innhold

CocaCola Zero/sukkerfri brus eller saft.


renovatio09

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært ekstremt glad i Cola, har aldri vært en avhengighet - men mer noe jeg er glad i som har gitt meg mange gode minner opp igjennom oppveksten. Merkelig ting og si om en brus, men slik er det.

Har lenge prøvd og slutte, men kommer alltid tilbake. Nå har jeg siden 01. januar prøvd meg på Cola Zero, drikker det kun til mat - kanskje 1 gang om dagen.

Spørsmålet mitt er hvor mye det vil påvirke meg om jeg drikker 500ml med Cola Zero hver dag med tanke på dietten jeg er på.

Dietten skal inneholde totalt 2000-2200 kalorier pr dag, og målet er og redusere fett men beholde muskelmasse.

Vet det står 1kcal på Cola Zero flasken pr 100ml - men hvordan vil egentlig en slik brus påvirke kosthold? Kan ingenting om aspartam og søtningsstoffer annet enn at jeg ikke tåler Pepsi Max....

Heeeeelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil ikke påvirke i det hele tatt, annet enn at du vil få 5kcal ekstra om dagen :) Aspartam er på ingen måte farlig og vil ikke påvirke kostholdet, kroppen, treningen eller noe annet i hverdagen din, med mindre du er intolerant mot selve stoffet. Her har du masse lesestoff om temaet.

Du sier du ikke tåler pepsi max? Problem med smaken, eller blir du dårlig av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke påvirke i det hele tatt, annet enn at du vil få 5kcal ekstra om dagen :) Aspartam er på ingen måte farlig og vil ikke påvirke kostholdet, kroppen, treningen eller noe annet i hverdagen din, med mindre du er intolerant mot selve stoffet. Her har du masse lesestoff om temaet.

Du sier du ikke tåler pepsi max? Problem med smaken, eller blir du dårlig av det?

Takk for svar :) Jeg tåler faktisk ikke pepsimax, liker smaken men får hodepine, blir svimmel og mageubehag..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...