Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp


MCRM

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver sterkt å få sommer kroppen på plass, men står helt fast! Så ville vært supert hvis noen ville hjulpet meg litt :-) Jeg er ei jente på 17 år, 1.64 cm høy og veier 62 kg og har en sterk beinbygning. ( har ikke så lyst til å legge ut bilde av kroppen min så velger heller å si kort om den )

Dette er da drømme målet mitt:

94472-e82a9e8fa487d1e3692393d2d9d2d694.jpg

men kan si at jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal få den, skjønner at jeg må trene og spise sunt, men ville vært fint hvis noen hadde noen råd, noen øvelser som ville hjulpet, eller noe lignende.

Takk på forhånd :-)

post-12358-14440929624798_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En sånn kropp som du mener er drømmekroppen får du ikke til sommeren, for å si det sånn. En sånn kropp ligger det hundrevis av timer bak, forsakelser av visse matvarer, tunge økter på studio og gjerne noe photoshop :) Det er veldig vanskelig å si på nettet hva du skal gjøre. Vil du forme kroppen din, så må du trene. Det er lettest på et studio, men ikke et must, men du må iallefal få en veileder eller PT til å vise deg hva du skal gjøre. Det som er slitsomt, tyngst og "suger"...det er de øvelsene som hjelper. Du kan ikke danse zumba eller kjøre bodyattack og få en sånn kropp. Du kan gjerne gjøre det i tillegg, men hovedtyngden din bør ligge på vektrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis i moderat energioverskudd og tren tung styrke.

Kort fortalt:

Innstill deg på at du har god tid. Det skjer ikke til sommeren som nevnt over, men det vil skje.

Regn ut ditt kaloribehov: Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

Legg deg ca. 500 kcal over dagsbehovet og prøv deg litt frem. Vekten skal øke, men det skal være muskler og ikke fett (mao, ikke baser deg på vekt, men ta målbilder og bruk målebånd).

Logg maten din en kort periode her for å få oversikt over matinntaket: Ernæring og treningsdagbok | MyLog

Tren styrke 3-4 dager i uken.

Hvordan begynne med styrketrening + treningsprogram: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Hvis du vil kan du trene litt kardio på siden, men for å oppnå en tilsvarende kropp som hun over er det styrke som gjelder.

Proteiner er viktig for å bygge muskler, og mange anbefaler 1,5g - 2g proteiner pr kg kroppsvekt. Altså 93g - 124g proteiner i ditt tilfelle. Fett (helst flerumettet) og karbohydrater er også viktig, så pass på å få i deg dette også.

Lettere sagt enn gjort, men faktisk ikke så utrolig vanskelig når man har kommet inn i det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vits å gjøre en typisk feil jenter gjør hvertfall, sulte seg ned i kg, for de kommer fort tilbake :p

Spis sunt, kostholdet har ALT å si. Du kan gjerne trene tungt på basisøvelser (benkpress, markløft, knebøy).

Men å få drømmekroppen til sommern, skal godt gjøres. Men du kan uten tvil klare mye frem til sommern! Selv gikk jeg ned 18kg på 6 uker, på diett. Mistet kun 300 gram muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...