Gå til innhold

Trene 2-splitt 6 dager i uken?


Harridsleff

Anbefalte innlegg

Er student og her jeg befinner meg er det veldig lite å gjøre, så høydepunktet med dagene er trening.

Har masse overskudd og energi, men har hørt at man fort kan overtrene og gå på en smell.

Tenkte å trene det her.

Kjører 20-25 rep +20 før jeg tar 5+5+5+5. + tegnet står for ca 5-10 sek pause.

Dag 1: Overkropp

Decline Benkpress

Skulderpress m/manualer

Nedtrekk

JM-press

Sittende roing

RKC Planke

Dag 2: Underkropp

Bicepscurl

Markløft

Utfallsvarianter

Sittende tåhev

Dag 3: Overkropp

Skråbenk m/manualer

Militærpress

Chins

Dips

Sittende roing

RKC Planke

Dag 4: Underkropp

Bicepscurl

Knebøy

Lårcurl

Stående tåhev

Rygghev m/vektskive

Dag 5: Overkropp

Decline benkpress

Flies

JM-press

Skulderpress m/manualer

Nedtrekk/chins

Sittende roing

RKC planke

Dag 6: Underkropp

Bicepscurl

Markløft/Knebøy

Benpress

Sittende tåhev

30 min cardio

Dag 7: Hviledag

Er dette altfor mye trening i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir alt for mye trening. Det funker hvis du holder lav intensitet på de resterende. Å kjøre tungt og failure har jeg personlig erfaring med at ikke burde gjøres mer enn en gang i uka per muskelgruppe (jeg kjører samme splitt som deg men kun 2 ganger i uka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bør gå helt fint. Etter egen erfaring krever ikke myoreps like lang restitusjon heller.

Tenker du å kjøre lineær progresjon ned til 9-12 reps? Et alternativ er å trene 20-25 +5x dag 1-2, 12-15 +4x dag 3-4 og 9-12 +3x dag 5-6

Ikke bruk myoreps på knebøy og markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge du hviler nok, lytter til kroppen, varierer intensiteten på treningen, sover nok og spiser nok så er det ikke umulig :) Men viktig viktig å lytte til kroppen når man trener såpass mye.

Sover ca 7-8 timer pr natt (nå som jeg er i praksis), ellers ligger det på mellom 8-10 timer. Og kostholdet er ikke akkurat min sterkeste side, får sikkert i meg 2200 - 2500 kcal hver dag. Hva vil du anbefale en fyr på 1.93/81kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir alt for mye trening. Det funker hvis du holder lav intensitet på de resterende. Å kjøre tungt og failure har jeg personlig erfaring med at ikke burde gjøres mer enn en gang i uka per muskelgruppe (jeg kjører samme splitt som deg men kun 2 ganger i uka)

Jeg kjører som regel ikke altfor tung trening pga en problematisk rygg, så trener mer teknikk på muskler jeg sliter med, mens tyngre på det de jeg mestrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette bør gå helt fint. Etter egen erfaring krever ikke myoreps like lang restitusjon heller.

Tenker du å kjøre lineær progresjon ned til 9-12 reps? Et alternativ er å trene 20-25 +5x dag 1-2, 12-15 +4x dag 3-4 og 9-12 +3x dag 5-6

Ikke bruk myoreps på knebøy og markløft.

Tenkte å kjøre en lineær progresjon ned til 4-6 egentlig men føler 9-12 passer meg mye bedre. Når du nevner alternativ trening 20-25 +5x, mener du da bare å kjøre 5 rep etter oppvarmings settet? Litt uviten med betydningen på set og rep noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover ca 7-8 timer pr natt (nå som jeg er i praksis), ellers ligger det på mellom 8-10 timer. Og kostholdet er ikke akkurat min sterkeste side, får sikkert i meg 2200 - 2500 kcal hver dag. Hva vil du anbefale en fyr på 1.93/81kg?

Til og med jeg spiser nok mer enn det når jeg skal bygge ;)

Matvareguiden. BMR kalkulator

Du kan sikkert med fordel legge deg på 3400 - 3500 kcal. Spørs jo hva som er målet ditt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med jeg spiser nok mer enn det når jeg skal bygge ;)

Matvareguiden. BMR kalkulator

Du kan sikkert med fordel legge deg på 3400 - 3500 kcal. Spørs jo hva som er målet ditt også.

Jeg har aldri vært en bygger. Er typen som liker å være markert, så målet er vel egentlig å bli så markert som mulig samtidig få litt mer volum. Så følte 2500 fordelt på 50% protein, 35% carbs og 15% fett er bra for meg. Men her kan jeg ta veldig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært en bygger. Er typen som liker å være markert, så målet er vel egentlig å bli så markert som mulig samtidig få litt mer volum. Så følte 2500 fordelt på 50% protein, 35% carbs og 15% fett er bra for meg. Men her kan jeg ta veldig feil.

Jeg er ingen ekspert, men syns bare 2500 så litt lite ut med all den treningen :) Fordelingen er forsåvidt greit, men jeg tenker på at hvis du ikke får tilstrekkelig mat over tid, kan du risikerer å falle i den gruva du nevnte i første posten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, men syns bare 2500 så litt lite ut med all den treningen :) Fordelingen er forsåvidt greit, men jeg tenker på at hvis du ikke får tilstrekkelig mat over tid, kan du risikerer å falle i den gruva du nevnte i første posten ;)

Ja du sier noe der. Jeg kommer til å prøve å holde meg på 2500 kcal men hvis jeg kjenner på kroppen at det er for lite, så er det bare å spise mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...