Gå til innhold

Styrkeløft: Tidenes beste knebøyere


Gundersen™

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle opprette en tråd hvor man kan legge inn filmer av de dere mener er de beste knebøyerne gjennom tidene. Jeg ønsker ikke å legge noen føringer på hvem som skal være med, så får vi heller diskutere litt underveis. Det er mange som skulle vært nevnt, men jeg starter med disse.

Sergey Fedosienko med 295kg i klasse -59

Jaroslaw OlecDenne mannen har gjort 365kg i IPF i klasse -74. Dette løftet på 365kg ble gjort i 2009, og i klasse -75 (og er ikke verdensrekordløftet) Olech er vel 11 ganger verdensmester 11 ganger på rad.

Anibal Coimbra - 400kg i -105

Kirk Karwoski - 453,5kg

Andrey Konovalov gjør her 455 og 460kg i klasse 120+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen raw-videoer av vektløftere. Lurer på hvor mye de tatt om de hadde trent spesifikt for styrkeløft og brukt utstyr.

Idalberto Arranda på 77 kg leker med 285 kg.

Sohrab Moradi på 85 kg bøyer 310 kg, og Behdad Salimi (+105) tar lett 350.

Hossein Rezazadeh (+105) sluttet å forbedre knebøyen etter at han tok 400, da det ikke var nødvendig for vektløftingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man hører stadig vekk historier om hva de sterke gutta har tatt. Det er jo ikke utenkelig at Rezazadeh har løftet 400 kg en gang, men filmen ovenfor er 305 kg, altså 75,5% av 400 kg. En dobbel på 75% av 1RM klarer alle LETT. Jeg stiller meg skeptisk til slike utsagn frem til jeg ser video av det.

Med tanke på knebøy kommer man ikke utenom Ed Coan:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...