selters Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 Helt siden min 1 månedsbulk har jeg økt 5 kg på benk 4-5 reps jeg tar 61 kg på (tok 56 kg på 5 reps da jeg starter), så har jeg økt 7 kg på markløft (forrige måned tok jeg 100 kg) 6 reps på 107,5 kg, militærpress på 4 reps har økt på 3 kg (militærpress hvor jeg løfter stanga fra bakken isteden for å bruke squatracken) jeg tar 43,5 kg nå. Jeg har ikke økt sykkkt, men hvis jeg øker sånn hver måned på 1 år eller bare 6 måneder (utenatt mark, for det vil nok jevne seg ut etterhvert). Så sier det vel seg selv at jeg øker bra nok til å få muskler? Igjen, dette er ikke glofisering av hvor mye jeg har økt, jeg sier bare hvor mye jeg har økt helt siden jeg startet bulken for en måned siden. Og jeg har økt på de store øvelsene nesten hver uke siden jeg startet. Så det er nok ikke så dårlig. Igjen jeg er opptatt av å bygge kroppen ikke styrke, jeg er enig at for en nybegynner så er det å vokse styrke på de første 6 måneder- 1 året viktig. Men styrkeøkningene mine er vell ikke så dårlige? Ok. Da har du greie gains. Jeg skal følge med på loggen din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuJunPyo Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Ok, jeg skal fortelle dere om noe også som gjorde at spisevanene mine var usunne intill igår. I bulken skal jeg egentlig spise 200 gram ris, men jeg vet ikke hvor mye det er jeg tar mer som jeg er ganske sikker er mer 400 + gram av ris. Jeg orket ikke alt det og ble kvalm så jeg tvangspiste det og drakk med appelsinjuice for å spise alt og ble kvalm av det hver dag. Og merket faktisk at jeg begynte å få puseproblemer grunna all tvangspisingen. Men igår bestemte jeg meg for å si NEI, og jeg spiser til jeg ikke orker mer av risen. Jeg spiser til jeg blir mett, gjorde det igår og idag. Og jeg merker at jeg er enda mer mentalt frisk ved å bare spise til jeg blir mett, jeg orker bare halvparten (200 gram sånn CIRKA) ved å bli mett. Men det er greit. Jeg føler meg mye bedre og friskere helt siden jeg har et usunnt måltid om dagen og helt siden jeg har sluttet å tvangspise. Meningen med denne posten er : Ikke gjør som jeg har gjort feil å 100 % clean spise og tvangspise i deg mat. Spis mesteparten sunt, men noe usunt for å ikke begrense for mye av hva du spiser og bli frisk mentalt. Og ikke tvangspis. Jeg merker nå at jeg øker mer enn noen i ganger i løftene (benkpress, knebøy og mark) som vil føre til at jeg vil bygge muskler og samtidig så det friskeste jeg har vært på lenge mentalt. Det jeg vil fram til er at : Ha en sunn, sterk kropp med muskler, men samtidig fokuser på at du også får et sunt mentalt forhold til mat og trening, det vil gjøre det mye enklere og gjør deg mye mer GLAD Jeg vet at jeg ikke har så mye muskler nå. Men allerede nå er jeg såå utrolig mer glad for det gode forholdet jeg har med trening og mat, tenk hvor mye mer glad jeg blir når jeg har begynt å få synlige muskler om 6-7 måneder Nå til noe annet : hvis jeg stopper å øke neste uke i løftene vil det være grunna at jeg spiser for lite ris, men det er ikke noe stress, for da bare bytter jeg ut det "usunne" måltidet jeg spiser hverdag og bytter det ut med risen. Så vil jeg nok ende opp tilbake dit igjen, men jeg tviler, jeg er ganske sikker på at jeg fortsatt spiser nok til å øke i løftene selv om risen jeg spiser er mindre. Edit : Jeg sier ikke at jeg skal erstatte flere måltider med usunn mat, men at jeg bytter den med risen isteden for brødskivene hvis det viser seg at jeg spiser for lite av risen nå. Sondre Aalbotsjord 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.