Gå til innhold

Styrketrening for jenter


Kvikki

Anbefalte innlegg

Syns styrketrening er kjempe gøy, men har tidligere aldri mannet meg opp til å gå inn på "vekterrommet" hvor de store karene står og løfter vekter.. Men forrige dagen tok jeg steget, prøvde ut litt forskjellige øvelser med manualer på biceps og ikke minst testa markløft og benkpress.

Fikk god hjelp av to trenere som viste meg riktig teknikk osv. Og de sa faktisk til at det var første gangen på markløft, så var jeg flink, og at jeg hadde en god teknikk. Det fikk meg jo til å trekke på smilebåndet:) men er det lurt at jenter trener benkpress, knebøy, markløft, strake mark og lignende øvelser?:)

Sliter også med at jeg ikke er helt stabil med manualene og i benken, men finnes det noen gode tips på å bli bedre? Og ikke vingle så mye? Føler meg litt dum som spør, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare kjør på..Dere har de samme musklene som oss..Ja lurt å trene alt det der :)

Ustabilt med hantler betyr bare at du ikke har støttemusklaturen helt..Eneste måten å bli god på er å trene det :) Alle er vinglete i starten med hantler!=)

PS: er bare tøft med jenter som trener styrke;) så ikke vær redd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjør på..Dere har de samme musklene som oss..Ja lurt å trene alt det der :)

Ustabilt med hantler betyr bare at du ikke har støttemusklaturen helt..Eneste måten å bli god på er å trene det :) Alle er vinglete i starten med hantler!=)

PS: er bare tøft med jenter som trener styrke;) så ikke vær redd!

Har skjønt at jeg mangler støttemusklene, men som f.eks i benken, skal jeg da legge på vekter eller bare holde meg til selve stanga? Prøvde første gangen i benken bare med stanga, så neste gang la jeg på 5 kilo på hver side.. Men vingler uansett:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du får til å utføre alle repsene og settene uten at det blir fare for skade ( altså god teknikk) så er det greit å øke. Men kan kjøre det samme i noen uker med maks 2.5kg økning feks for å bli vandt til øvelsene. I starten er det teknikkteknikkteknikk..Kjedelig men det kan man takke seg for senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du får til å utføre alle repsene og settene uten at det blir fare for skade ( altså god teknikk) så er det greit å øke. Men kan kjøre det samme i noen uker med maks 2.5kg økning feks for å bli vandt til øvelsene. I starten er det teknikkteknikkteknikk..Kjedelig men det kan man takke seg for senere.

Så lenge jeg konsentrerer meg går det helt fint, selv om det er tungt.. Trener muskler jeg ikke visste jeg hadde:p men ja, teknikken er viktig..er viktig å gjøre det riktig, så får jeg mest mulig ut av det:) takk for svar!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...