James May Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Sikkert ikke bare meg som plages med dette. Skjer ofte når jeg trener; som regel ved løping eller langrenn. Om noen har tips for hvordan de unngår hold under trening, del det her Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18482-hold-under-kondisjonstrening-tips-og-triks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Velvet Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Det finnes veldig lite informasjon omkring hva som egentlig foråsaker hold. Noen mener at dette skyldes "feil" skjelettstruktur, dvs at to ribbein støter mot hverandre på en måte de ikke skal, andre mener igjen at det er en irritasjon i bukhinnen som forverres under hard trening. Det har også vært diskutert om det er nedsatt blodtilførsel til mellomgulvsmuskelen som skaper dette. Dette er usannsynlig under aktivitet, som vitterlig skal øke blodomløpet. En annen teori er at hold skyldes organer som trekker på ligamentet som holder organene på plass i bukhulen og forbinder fordøyelseskanalen med mellomgulvsmuskelen. Risting under fysisk aktivitet kan føre til at organer i bukhulen strekker og drar i støttevevet som fester mellomgulvet. Det finnes ingen annerkjent "behandling" for hold. Det du kan prøve er å varme opp mer enn du gjørKutte alt av melkeprodukter i 24 timer før løping eller skiUnngå store og plutselige endringer i intensitetenUnngå fettrike og sukkerike måltider 2-4 timer før trening Du kan også prøve min sister science Hold noe i hånda på den siden du får hold, klem på ting når hold oppstårStikk fingrene hardt inn der holdet er og hold til det er bortePust inn på høyrefot og pust inn på venstrefotSørg for å puste dypt ned i mellomgulvet hver gang du puster inn og ut Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18482-hold-under-kondisjonstrening-tips-og-triks/#findComment-696650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.