Gå til innhold

Ny i gamet....Noen tips??


ViV

Anbefalte innlegg

Noen tips??????

Jeg har igjen meldt meg inn i et treningsstudio. (Må få det til denne gang!!!) Dette er et studio med bare styrketrening ingen studiotimer!

Målet mitt er å trene styrke 2-3 (helst 3) ganger pr. uke. Jeg har lest meg opp på styrketrenings programmet for nybegynnere som det er en artikkel om her på bloggen!

Men er det noen som kan gi meg noen tips/råd/anbefalinger på hvor stor belastning jeg bør kunne starte med, slik at jeg klarer å bevege meg de første dagene??? ;) Ønsker å komme meg ut av senga etter første økt!

Sier takk til alle tips osv... Har god treningsbakrunn fra mine tidligere aktive år, så alle øvelser og teknikker ligger i minnebanken å må bare hentes frem og finpusses ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert at du har lest artikkelen, den er bra og nyttig :)

Første gangen man går gjennom et program blir det jo litt prøving og feiling, sånn at du kjenner hvor stor belastning du klarer å ta, så hva du klarer å ta og hva slags belastning du skal trene med finner du fort ut. Det fant hvertfall jeg fort ut, personlig :)

Noe støl må man leve med den første tiden, men det hjelper at det går over og du kan tenke på at det er bedre å bevege seg enn å ikke gjøre det når man er støl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stølhet skal jeg alltids leve godt med!! Har bare ved et par tidligere anlednigner gått på en real smell ved å starte med for stor belastning,, og bostavlig talt hatt behov for assistanse for å komme meg ut av senga :rolleyes: Jeg kan si jeg liker litt stølhet, da kjenner jeg at kroppen faktisk har jobbet litt!!

Prøving og feiling regner jeg jo med,, men lurte litt på om noen kanskje har en pekepinn på hvor stor belastningen kan/bør være i starten: Under er programmet jeg skal bruke, programmet som er anbefalt for nybegynnere her på bloggen.

Øvelse: - Hva bør/kan start belastningen være????

Beinpress

Benkpress med manualer

Sittende roing

Arnoldpress

Nedtrekk foran

Ez-bar curl

Pushdown

Planke

Noen som tror de kan gi et godt utgangspunkt! Husk det er år siden sist jeg trente ren styrketrening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stølhet skal jeg alltids leve godt med!! Har bare ved et par tidligere anlednigner gått på en real smell ved å starte med for stor belastning,, og bostavlig talt hatt behov for assistanse for å komme meg ut av senga :rolleyes: Jeg kan si jeg liker litt stølhet, da kjenner jeg at kroppen faktisk har jobbet litt!!

Prøving og feiling regner jeg jo med,, men lurte litt på om noen kanskje har en pekepinn på hvor stor belastningen kan/bør være i starten: Under er programmet jeg skal bruke, programmet som er anbefalt for nybegynnere her på bloggen.

Øvelse: - Hva bør/kan start belastningen være????

Beinpress

Benkpress med manualer

Sittende roing

Arnoldpress

Nedtrekk foran

Ez-bar curl

Pushdown

Planke

Noen som tror de kan gi et godt utgangspunkt! Husk det er år siden sist jeg trente ren styrketrening ;)

Prøv deg frem med vektene, start der hvor du føler du har GOD teknikk, og prioriter en god teknikk de første ukene. Tro meg det vil du få mye igjen for senere. Tunge vekter legger du på etterhvert når du føler deg trygg på øvelsene og teknikken.

Du kan jo starte med vekter som gjør at du kan ta mellom 8-12 reps og 2-3 sett i begynnelsen kanskje. Viktigste er som sagt at du gjør øvelsene riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...