Tredemølla Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Har over lengere tid hatt smerter i min venstre skulder. Smertene går fra skulderen, litt opp mot halsen, ned på overarmen og litt ned mot ryggen, noen ganger blir jeg nummen i hele venstre arm, som om noe ligger i klem av å til inni der. Skulderen lager klikke lyder så og si nesten hver gang jeg løfter armen, og er smertefull og jeg kjenner at det er betennelse der. Har vært hos forskjellige leger, fått forskjellige råd, gått på utallige antibiotika kurer, fått kortison sprøyte rett i betennelsesområde (som jeg tror ligger i senene siden det er der det gjør mest vont), ingenting har virket. Har vært på vanlig røntgen og mr røntgen, men ingenting har kommet fram der. En lege ba meg trene skulderen masse for at det skulle bli bedre, mens en annen lege ba meg holde meg unna alt av trening når det gjald skuldren. Begynner å bli litt lei for å si det sånn.... Noen som har erfart noe lignende????? ellers som kanskje vet hva dette kan være???? De legene finner jo ikke ut noen ting.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18452-skulder-skadesykdomsyndrom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilli33 Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Hei. Jeg ble også rådet til alt du har blitt rådet til og ingenting hjalp i lengden. Jeg har gått i ca. 10 år med vondt og for 4 år siden knaket det i skulderen da jeg for første gang tok 50 kg i benkpress. Etter det hadde jeg runder med kortisonsprøyter og trening, MR og røntgen, men bildene viste lite. Maste meg tilslutt til operasjon og det var mye betent inni der som ikke vistes på bilder. Det er jo mulig du har det samme som meg,impingement/ inneklemmingssyndrom, men jeg er ikke fagperson, så jeg kan ikke stille diagnose på deg.. Har man gjentatte betennelser over tid, vil det skape problemer i skulderen, hos meg var det helt tett inni skulderen av de betente slimposene som var der. Nå er det bare 5 uker siden min operasjon, så jeg kan ikke si så mye om bedring. Jeg måtte selv presse på for at noe skulle skje. Jeg gikk til idrettslege i lang tid, som satte kortisonsprøyter ved hjelp av ultralyd. De varte en stund, jeg fikk et nytt liv mens de virket og da brukte jeg skulderen som vanlig, men fikk det verre når effekten gikk bort.. Håper du finner ut av det Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18452-skulder-skadesykdomsyndrom/#findComment-695772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredemølla Skrevet 8. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2013 Takk for tips dere :-) Strapedius: du skriver behandler med peiling på skulder. Hvilke behandlere er det som har det da? Har vært hos fysio. Det hjalp heller ikke, og må for øvrig si at de kortison sprøytene ikke gjorde det bedre heller så de har jeg kuttet ut for mange år siden. Får ikke trent skuldrene siden pga den. Kan jo seff trene høyre siden, siden der er bra, men vil jo ikke bli skeiv heller. Legene opererer heller ikke med mindre de vet hva de skal se etter å nå er det jo ingen som vet noe. Alle blodprøver er bra også. Lilli33: hvordan fant de ut hva som var galt med din skulder da? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18452-skulder-skadesykdomsyndrom/#findComment-697000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kl99 Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Gjør rotator cuff øvelser. Hadde selv samme problem, men er HELT kvitt smertene. Gjør øvelsene med lette vekter, 12-15 rep 2-3 sett per øvelse. Ha moderat strekk. Msk87 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18452-skulder-skadesykdomsyndrom/#findComment-697034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilli33 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Hei. Jeg hadde litt smerter i mange år uten at jeg visste at det var noe galt. Øvelser med albuene ut fra kroppen, var vonde. Jeg klarte ikke å strekke armene over hodet hvis jeg lå på gulvet, det "stoppet." Så utviklet det seg ( vi snakker om forverring over flere år ) ved at dagligdagse bevegelser, som å løfte armene ut fra kroppen ble smertefullt. Spesielt armene ut til siden.Framover gikk bedre og smertene ga seg når jeg fikk armene over et visst punkt. Men det var først da det "knaket" i benkpress, etter ca. fire år med litt smerter sånn hist og pist, at det ble tatt tak i og jeg selv skjønte at det kanskje ikke var normalt å ha det sånn.. Jeg gikk til fysio i lang tid for å trene vekk smertene, men det hjalp ikke. Kortison hjalp for en stund, men vondten når virkningen var borte, ble verre for hver sprøyte.. (Jeg kjørte på ved å bruke armene som aldri før når jeg var i "kortisonrus", for det kjentes som å få nye skuldre...) Legen sendte meg til MR og røntgen. Det viste at det var litt kalk og væskeansamling inni skulderen, men kalk i seg selv er ikke årsaken til smerter, så jeg ble bare gående uten noen videre løsning. Til jeg sa til legen at jeg hadde gått lenge nok og ville opereres. (Det gikk ca. ti år fra jeg fikk vondt til jeg ble operert.) En fysioterapeut kan teste deg, men jeg ser at du allerede har gått til en. Hva sa han/ hun? Jeg ville iallefall bedt legen om å henvise til MR og røntgen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18452-skulder-skadesykdomsyndrom/#findComment-703479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredemølla Skrevet 14. april 2013 Forfatter Del Skrevet 14. april 2013 Lilli33, jeg har vært på både mr og vanlig røntgen uten at noe kom frem der. Fysioen viste ikke hva det var og gav meg noen øvelser som skulle hjelpe, men som ikke hjalp. Skal til legen på nytt denne uken å få han til å sende meg til skulderpoliklinikk på sykehuset så får de finne ut hva som er problemet. Begynner å bli lei nå. Leste på nettet at ultralyd skulle være en bra måte å finne ut av skulderskader, skulle vist være bedre enn både røntgen og mr så får håpe det blir neste, eller kikhulloperasjon, men takk for gode råd :-) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18452-skulder-skadesykdomsyndrom/#findComment-736822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.