Gå til innhold

Stavanger Open 2013 - Årets show!


A_Ladsten

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg om du er ironisk eller ikke igjen.

Fitness har utvilsomt gjort det, og det får man med seg så lenge man har vært i nærheten av en hvilken som helst fitnessblogg. Selvutnevnte kostholds- og sunnhetseksperter og en knallhard argumentasjon om at de er ambassadører for en sunn livsstil™ er vel heller regelen enn unntaket. Og da er slike armbånd som HannePanne nevner uheldige, det er jeg helt enig med henne i.

Hvordan kan du blande utøvere, selvutnevnte eksperter med et forbund?

Jeg tror i mange tilfeller fitness er en sunnlivsstil. De er ofte generelt opptatt av helse, og bruker ofte mye tid på kardio.

Det samme kan ikke sies om et stort antall styrkeløftere som er så feite at de ikke hadde klart å gått par km om de så måtte. Men så lenge man fronter at man at dopingfri så er man sunn... Noen plasser er det tydeligvis svart/hvitt! Noen er alt for opptatt med å kritisere andre enn å drive med hva de selv liker

Jeg liker styrkeløft så dette er ikke en hatpost :) hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du blande utøvere, selvutnevnte eksperter med et forbund?

Mener du at forbundets holdninger er fundamentalt annerledes enn utøvernes?

Resten av innlegget er bare unødvendig. Jeg ser ikke hva andre styrkeløftere har med denne saken å gjøre i det hele tatt (annet enn at det ofte pleier å være et vanlig tegn på at argumentene begynner å gå mot slutten), her diskuterer vi en konkret hendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener hvertfall at noen selvutnevnte eksperter og utøvere ikke kan representerte holdningen til et helt forbund fra hva man leser i diverse blogger!

Så lenge de velger å assosiere seg med sport og sunnhet, mener jeg at slike typer kampanjer er negative.

Hvis du mener at forbundet har andre holdninger enn utøverne, da er vi bare uenige. Fra NKFs lover:

§1-2 (Formål)

NKF skal arbeide for at landets befolkning gis mulighet til å utøve kroppsbygging og fitness i sunne former. NKF skal ved sin virksomhet bidra til å bedre befolkningens helse og trivsel. NKF er en frivillig, partipolitisk nøytral og uavhengig organisasjon.

For å komme tilbake til mitt opprinnelige argument, jeg tviler på at hip-hopartister har en tilsvarende formålsparagraf :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de velger å assosiere seg med sport og sunnhet, mener jeg at slike typer kampanjer er negative.

Hvis du mener at forbundet har andre holdninger enn utøverne, da er vi bare uenige. Fra NKFs lover:

For å komme tilbake til mitt opprinnelige argument, jeg tviler på at hip-hopartister har en tilsvarende formålsparagraf :p

Ja, folk kan mene akkurat hva de vil:) Da sier du også at syklister og friidrettsutøvere sine forbund representerer doping iogmed at noen/mange utøvere velger å gå den veien. Dette er jo ikke riktig! Utøvere trenger da ikke altid å ha samme holdinger som forbundet, så lenge man føler reglene som er satt! Holdninger er mer enn bare doping

Armstrong påstår at 9/10 utøvere var dopet

Av de siste 10 medaljevinnerene i OL på 100meter er 8/10 dopingtatt eller minstenkt for doping.

Mener du forbundene til disse fremmer doping?

Les hva jeg skriver, istedet for å tolke ting som du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...