Gå til innhold

Værk og vondt i ledd og muskler!


Frode B

Anbefalte innlegg

Nå har jeg forsøkt en del behandling osv, naprapat og greier, men skuldre, armer og knee lager trøbbel..

Tar selvsagt Omega oljer, både animalsk og vegitabilsk ( Udos Choise ) å spiser ellers bra...

Mangler mye energi på trening synes jeg selv, å mangler trykk på gymmen, skal til lege i morgen å ta div blod prøver, men regner med at disse er bra, noe tips her? Hilsen små desperat (n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Har tenkt tanken overtrent jeg også, men jeg tror ikke helt det, jobbet tidligere som instruktør og PT, nå har jeg max 3 økter i uka, orker faktisk ikke mer heller, jeg trener da klassisk splitt opplegg, bryst/tri , rygg/bi, og en bein økt per uke min, mage kommer stort sett hver trening, varmer opp med 10 min cardio og bruker litt tid på å varme opp ledd, starter som regel med lette vekter evnt slynge trening, blir kanksje 1,5 - 2 timer totalt per gang...jeg synes ikke dette er veldig mye, i forhold til hva jeg tidligere gjorde, spiser ganske godt, men har kuttet ut proteiner , kanksje noe ligger der? Mener selv at protein rik mat er bedre enn pulver...men kanskje jeg ikke får innpå nok? Men det forklarer vel ikke værk og vondt i kroppen?

I tillegg ti Omega tar jeg, Mivi total ( flytende multi vitamin) , enkelte dager litt mer flytende D vitamin, iallefall på vinter, å drikker et glass Super Food 2-3 ganger i uke, er faktisk blitt litt redd for å hive innpå for mye greier også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. du vet jo hva du driver med virker det som. Du vet også at du spiser nok mat? Heller ikke noe ekstra stress på jobb eller privat som har spist opp krefter? Jeg har hatt gode resultater med naprapat, men det har du jo prøvd. Det kan jo hende legen finner ut at du mangler noe. Jeg ville tatt 14 dager deaload, fått nok søvn og brukt tid på triggerpunktbehandling, massasjerulling og den slags. Hvis ikke du føler deg bedre etter 14 dager hvile fra gymmet så kan du iallefall utelukke overtrening;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man tror jo kanskje man vet hva man gjør;)

Hadde en bi inntekt hos Falck redning som tok MYE energi, ble også pappa igjen her for snart 3 mnd siden, så ligger selvsagt noe der også, har liksom tatt treningsfri på 1 uke og mer flere ganger siste halve året, men som dere vet føler man virkelig på å ikke få trent...er vanskelig det der...får begynne med legen i morgen, men er redd det gir lite svar...

Savner virkelig å kunne gi 100% å føle meg bra etter endt økt, føler meg nesten forkjølet etter jeg er ferdig på kvelden...

Massasjerulling tenker du da på en slik rulle sak på gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Sånn rulle til gulvet som man ligger på. Funker bra både på bein og bryst/rygg. Myrevolution selger sånne hvis jeg ikke husker feil. Det og trykking/pressing på triggerpunkter i rygg/øvre traps er bra saker. Sjekk også ut øvelser for rotator cuff, (hvis du ikke gjør det allerede) Skulderproblemet kan ligge der. Hvis jeg hadde hatt en baby på 3 måneder så hadde jeg blitt dritsliten av tre økter i uka og full jobb. Jeg blir sliten av 4 økter i uka og full jobb, og jeg har IKKE baby;) Ta en god pause og slutt å stresse med trening. Det blir bare en ond sirkel som stjeler energi, mentalt og fysisk. Kos heller ekstra med beibisen et par uker- med god samvittighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo viktig å kose med de små, har en jente på 7 år også, så nå er det slutt med mer barn iallefall!!

Men trening holder meg også frisk, både mentalt og fysisk...som du sier kan det å forsøke med en pause være en god ide, iallefall hvis blodprøver er bra..vet faktisk ikke hva rotator cuff er, skal sjekke på google nå :whistle:

Takk for svar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...