Gå til innhold

Gjekk på ein bulkesmell, hjelp ?


Anbefalte innlegg

Hei.

Litt rask info.

Eg er ein gutt på 18 år, vekt 92 og 182cm.

Treningsmessig:

Spilte fotball fra eg var 5 - 15

15 - 18 Trent på treningsenter og jobbet her et år.

Når eg var rundt 14 kilo då raste babyfettet av meg, å eg trente masse for og holde dette ved like.

14 - 16 trente eg minimum 5 ganger får dager. Hadde mitt toppnivå når eg var nett fylt 16 år, løftet 115 i benk og presterte over gjennomsnitt på alle øvelser.(Dette er ganske essensielt) Ettersom når eg var 16,5år så fekk eg ein nakke skade ( Etter alt får mye trening og tung løfting, sikkert pågrunn av eg ikkje var utvokts) Med dette kunne eg ikkje trene skikkelig igjen på over et halvt år = 17år. På denne tiden hadde eg ein grei symentri på musklane og kroppen såg forholdsviss grei ut, har aldri hatt noe six pack eller noe i den dur, men eg var fornøyd.

Vekt på denne tida var 78kg og 179cm høg. Styrke på denne tida var= Elendig.

Smellen - Eg sleit veldig med motivasjonen til og trene ettersom, eg trente nesten et halv år får og komme meg opp igjen der eg var når eg var 16. Men dette gjekk rett og slett ikkje, å det sleit på heile meg. Eg var gått fra og ha ein god fysikk til og ha ein middels mådig fysikk. SÅ då valgte eg og starte på ein bulk som gjekk heilt over styr.. Ettersom eg alltid har ELSKET mat, men holdt meg vekke for eg ville holde kroppen vedlike. Så då tok det under 2 måneder så hadde vekta gått fra 78 - 90. Eg har ikkje komt opp i samme styrke som før. No er benk = 105 kg, har startet med markløft ( trener 8*3 med 80kg)

Etter UTROLIG mye mass fra meg, så er dette spørsmålet mitt..

Noen som har mat tips/ diett tips ? Får vist eg først får vekta ned igjen, så greier eg og gå tilbake til min vanlig heilt greit sunne livstil.

Kan egentlig mye om trening og mat, men det er MYE lettere og hjelpe andre enn og "Hjelpe" seg selv, derfor spør eg. Hjelp meg på mat vegen ?

Vanlig dag:

Frukost: 1 banan og ei vanlig grovsjeva(Nøkkelmerket) glass vatn og melk

Mellom måltid: Stor baguet(lys, kulling, dressing, salat, kjøpt på kiosk)

Lunsj: 3 speil egg med masse ketchup og ofte ost på toppen.

Mellom måltid. : salat ( Grunnen for mellom måltidet er at eg jobber), pluss noe ekstra digg, Blir som oftast ein sunnivas eplejuice kvar dag.

Middag: Det eg får servert, ofte spise eg to store porsjonar. ( her hadde eg alltid wok og slikt før, men dette er gått vekk i den grusome stilen eg har lagt meg.)

Kvelds: 2 oste skjever med masse kryder ( urte) og ketcup, melk

Vatn - Drikke som oftast 1 liter vatn, kansje 1,5 liter. Det går alltid 1 liter vatn når eg trener ( Noe eg gjør 5 dagar i veka, men dette er BARE styrke.) Veit eg bør øke inntaket kraftig.

Kosthold: Ingenting, utenom Fres( Koffein) og noe naturlig tabeleter( Navnet kan eg komme tilbake til)

Jobber

Mandag: fri

Tirsdag - 15.00 - 18.00 ( Rett etter skolen) Noe som fucke til mat tidene.

Onsdag 16.30 - 21.00

Torsdag 16.30 - 21.00

Masse informasjon.

Håper på svar, tusen takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velg grov baguette og dropp dressingen

Dropp osten på eggene og bruk sukkerfri ketchup

Bytt ut eplejuicen med vann (eventuelt sukkerfri brus)

- noen enkle grep som kan hjelpe deg på vei - også må du gi deg et spark bak selv, om du kan dette, la det syntes på kroppen din til sommeren ;)

Husk å ikke overtren nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som hjelper meg mye er å droppe skivene til frukost. Bytt det ut med Havregrynsgrøt, proteinpannekaker(Børges eller MArtin Norum - Google it) og øk vannintaket. Synes også du bør kutte ut Ketchup og et sunnere måltid i stefor den bagutten som du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...