Gå til innhold

fettprosent og kroppsanalyse


Anbefalte innlegg

Ok. må bare få ut litt frustrasjon samtidig som jeg stiller meg veldig undrende til kroppsanalysen jeg nettopp tok! Er SÅ skuffet!

Er en 30 år gammel dame, 162 cm høy og ca 60 kg i det siste (vekten ble ødelagt for noen uker tilbake).

Tok en Tanita body composition analyzer test i januar etter 10 dager på PSMF, og kom ut med fettprosent med 26%, visceralt fat rating: 2, og metabolsk alder på 22. Jeg hadde da gått ned 3 kg, og vekten var 59,6.

Ved en feil ble det tastet inn at jeg var 160 cm høy og på det tidspunktet var jeg 29.

Tok en test i dag og kom ut med dårligere resultat (!) til tross for at jeg har trent regelmessig styrketrening 2-3 ganger i uken + cardio ca 2 -3 ganger i uken

Jeg merker bukser sitter løsere, at rumpa er fastere og at jeg begynner å se konturer på lårene når jeg strammer - noe som var helt utenkelig før jul. Kjæresten har også kommentert at jeg ser mye mer "fit" ut, og jeg har hatt fremgang på tyngre vekter. Jeg trodde faktisk jeg kom til å få et bedre resultat :(

Jeg skjønner derfor ikke hvordan jeg nå kan ha en fettprosent på 27,6, visceral rating: 3 og metabolsk alder på 26 ? Vekten var forresten på 61,7kg. Bruker 26-27 i bukser og 34-36 i klær.

Har tydeligvis lurt meg selv jeg - trodde jeg hadde blitt slankere og mer muskuløs - synes jo det ser slik ut på bilder men tydeligvis ikke da! :(

Noen som har lignende erfaringer? Eller, synspunkter på hvordan jeg skal få dette på rett kjøl igjen?

Er egentlig ikke så veldig interessert i å bli så veldig mye slankere - bare litt mer definert og i bedre form. Jeg må jo gjøre noe feil da kroppsanalysen går i motsatt ønsket retning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppsanalysemaskiner er generelt upresise.

Hadde du tatt to tester med 15 min pause, men drikki en liter vann i mellomtida, så ville resultatet vært totalt forskjellig.

Føler du deg mer "fit", og du synes du ser mer fit ut... og andre synes det, så er nok det realiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..så bra. Trodde de testene var nøyaktige jeg. Ble jo skikkelig skuffet - har virkelig stått på nemlig :)

Hvis du absolutt vil ha en analyse, så ville jeg anbefalt InBody700! Som nevnt ove, er ingen 100%, men den er såpass bra at den brukes ved St. Olavs hospital bl.a. :)

Her kan du finne oversikt over plassene den brukes:

BodyAnalyse.no - InBody 720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg har to ting jeg skulle ha sagt.

1) vekta er unøyaktig og forskjellen mellom målingnee var ike særlig store

2) du sier du ser mer fit ut, tydeligere muskler osv osv ohg er førnyd med det. er ikke det MYE viktigere enn det jævla tallet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...