Gå til innhold

Drittlei styrketrening. Legger om til utholdenhetstrening. Hvordan minimere muskeltap?


Tore

Anbefalte innlegg

Tittelen sier det meste ;-)

Har trent styrketrening 3 ganger i uka i tre år og har gått lei. Har bestemt meg for å trene i hovedsak kondisjonstrening 3 ganger og 1 gang styrke i uka frem til sommeren for variasjon og "gjøre noe nytt"...

Hvordan minimere muskeltapet som følge av nedtrapping på styrketrening og fokus på kondisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hva målet ditt er (om det er noe mål langt der borte i det fjerne), men siden du skal legge om til utholdenhetstrening bør nok vekten ned på generelt grunnlag. Tyngre kropp krever mer energi å frakte rundt, og man vil jo gjerne bli litt bedre i utholdenhetsidretter også.

Hvordan du ønsker å gjøre dette får være opp til deg og hva du liker å holde på med. Selv er jeg litt i samme modus om dagen, og tar noen lange økter på spinning et par ganger i uken før snøen letter, og deretter langkjøring ute. Styrketreningen har jeg kuttet ut med fokus på mer muskelmasse, og bruker 300-programmet, mest for å ha noe å drive med ved siden av syklingen.

Merker at dette ikke gir nok belastning på armene og brystet etter mine ønsker, så mulig jeg legger til litt flere øvelser over påske, kutter ut jaget etter bedre slutt-tid på programmet og ser heller på det som en grei avveksling og et nogenlunde ålreit fullkroppsprogram.

Vet ikke om dette er til noe hjelp, men sånn gjør jeg det i hvert fall, uten at jeg kan si at det har hjulpet på noe som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...