Myr Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Til dere som er over nybegynnerstadiet (godt over egen kroppsvekt i benk). Hvordan utviklet dere styrke i benkpress etter noob-gainsa hadde gjort sitt? Har alltid slitt med benkpress. Mark og bøy kan jeg bare trene med noe så enkelt som toppsett og ha progresjon som bare juling, mens i benkpress har jeg prøvd det meste; mengde, failure, 5x5, 3x3, toppsett osv osv. Har nå prøvd et opplegg der jeg rett og slett kjører et par-tre lett/medium tunge økter før jeg kaster på 2,5kg på stanga og kjører 3x5 en dag. Blir altså 2,5kg progresjon hver 3-4. trening + evt deloads. Ser greit ut hittil, men det har jeg sagt om mange metoder - for det viser seg at det meste ikke fungerer langsiktig. Så - hva fungerte for deg og hva fungerte ikke? Gjerne oppgi hvor mye du økte i en gitt periode. Takk og god kveld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WebPT Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 4x4 eller 5x5 med mye mat og 2,5kg økning for hver uke har fungert utmerket.. Altid økt en del for hver periode jeg har kjørt dette ! kjørte også litt mere tyngre og lavere repetisjoner på hantelpress for støttemuskelaturen sin skyld. Tung smalbenk vil også hjelpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myr Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 4x4 eller 5x5 med mye mat og 2,5kg økning for hver uke har fungert utmerket.. Altid økt en del for hver periode jeg har kjørt dette ! kjørte også litt mere tyngre og lavere repetisjoner på hantelpress for støttemuskelaturen sin skyld. Tung smalbenk vil også hjelpe Mye mat løser det meste, men når man skal leangaine og holde en fin form må man ha smartere metoder enn blodbulk og tunge vekter. Hvertfall i mitt tilfelle Hvor mye tar du i benkpress atm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrommiZ Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Utenom rep området, varierer du øktene med grepsbredde, bruk av kloss og strikker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WebPT Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Mye mat løser det meste, men når man skal leangaine og holde en fin form må man ha smartere metoder enn blodbulk og tunge vekter. Hvertfall i mitt tilfelle Hvor mye tar du i benkpress atm? Jaja, men energi kreves for å øke vektene! Trenger ikke blodbulke, men spise bevist og ligge litt i overskudd. Akkurat nå tar jeg vell kanskje 115-117,5 en plass, men har vært 2mnder med 6-700kalorier i underskudd, så har langt i fra noe trykk på trening Men før diett hadde jeg maks på 127,5. Men det kommer tilbake med en gang jeg begynner å gaine igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DukeNukem Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Mengdetrening ala Sheiko hjalp mye samme med Westside metoden, ellers har 5/3/1 hjulpet meg en del på å øke i antall repetisjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest johnmf94 Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 sette ny pers i benk, smalbenk, benk med manualer, skråbenk eller en annen form for benkpress hver uke Ny pers trenger ikke være i vekt, men kan være i antall reps også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.