Gå til innhold

Strekk / smerte i trapezius


sombraro

Anbefalte innlegg

Heisann! har nå slitt i 2 dager med en veldig smerte i trapezius regionen (ca midt mellom skulderbladene) Har hatt lignende smerte før..

Jeg tror det kom av at jeg tok pushups, var oppi 170 da jeg kjente det i øvre del av rygg, men fortsatte. Dagen etterpå var det en intens smerte. Det gjør vondt å puste dypt, og det å se seg til siden. Og er konstant ubehagelig.

Lest litt om det, og ser massasje osv med ball kan hjelpe.

Trente skuldre idag, med denne smerten i håp om at det kan bli bedre, men det blir sikkert en del værre. (Typisk..)

Det jeg lurer på er om andre vet hva det kan evt være, og så komme med tips og triks for å bli bedre? Har ikke råd til en eller flere treningsfrie uker nå! :>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor får du vondt når du ser til siden? Er det til begge sidene, mellom ryggbladene, på en side, går det opp i skallen? Regner med at pustinga bare er lokal smerte? Massasje gjør sjelden skade, Du kan jo også prøve å se om du klarer å strekke det ut litt (etter at du har blitt varm først selvfølgelig) Hvis du finner ut hvilken stilling som strekker ut, så finner du også ut hvilken muskel/muskler det kan være. Du har jo ganske mange flere muskler enn trapezius i det området den dekker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du vondt når du ser til siden? Er det til begge sidene, mellom ryggbladene, på en side, går det opp i skallen? Regner med at pustinga bare er lokal smerte? Massasje gjør sjelden skade, Du kan jo også prøve å se om du klarer å strekke det ut litt (etter at du har blitt varm først selvfølgelig) Hvis du finner ut hvilken stilling som strekker ut, så finner du også ut hvilken muskel/muskler det kan være. Du har jo ganske mange flere muskler enn trapezius i det området den dekker:)

Det er liksom litt mot høyre, midt i øvre rygg. fuck as :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk meg ikke så mye lenger gitt. Det kan være øvre/midtre del av trapezius, men også Levator scapula ut i fra hvordan du forklarer det med å snu hodet. Jeg har en del problemer med lev. scap, og det høres ut som noe lignende, men hvis du ikke vil se en kiropraktor eller fysioterapaut, så er mobilisering og utstrekking + noe massasje det jeg har å komme med:P Jeg pleier å få det behandlet hos kiropraktor, og det er mye bedre med en gang. Etter en dag ca, pleier jeg ikke merke noe til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har hatt vondt på samme plass som deg i ca 5 måneder nå, fikk høre att det var kjempestor muskelknute jeg ialfall..

problemet er at jeg enda ikke har funnet noen som har kunnet hjelpe meg med å få den bort..

Har du sett noe for det? Vet at TENS kan forbedre på latente triggerpunkte? Eller manuell terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit med det samme selv etter markløft, hos meg var det 95% sikkert at det var Rhomboid Major som knøyt seg.

Skumrulle, punktmassasje med en stor sprettball en stund og 2 uker med bare lett markløft, så var det løst for min del.

Trente i den perioden en god del Face-Pulls for å styrke akkurat de musklene som er i øvre rygg.

Sliter ingenting nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 6.3.2013 den 15.10, sombraro skrev:

Nå etter noen dager, blir det bedre, men jeg kjenner jeg er veldig øm i høyre del av nakke-regionen! Vil bli frisk!!

Hei! Jeg sliter med akkurat det samme. Hva var det? Hvordan var behandlingen? Ble du frisk? Takker for alt av svar. Hilsen Hannah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...