Gå til innhold

Holde vekten etter nedgang


Katinka1990

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har på litt under ett år klart å gå ned fra 80 til 63 kg. Jeg er kjempefornøyd! Er jente, 180 høy. Har hatt stålkontroll på kostholdet og holdt meg rundt 1300 kcal om dagen. I starten trente jeg kun kardio, men i det siste har jeg trent kun styrketrening 3 dager i uken. Hverdagen min er veldig stillesittende, og jeg beveger meg lite. Det blir nok maks 30 minutter gange om dagen, grunnet at jeg tilbringer 12-14 timer daglig på lesesalen.

Nå vil jeg holde vekten stabil! Jeg vil ikke gå hverken ned eller opp i vekt. Jeg spiser fortsatt 1300 kcal om dagen, så jeg lurer på hvor mye jeg bør øke? Jeg har vært flink med å ta mål av kroppen, så jeg skal fortsette med det. Skjønner at jeg kan gå opp litt i vann osv i begynnelsen.

Jeg så et intervju med en lege som sa at de som har gått ned i vekt må spise mindre for å holde vekten enn de somm alltid har vært på den vekten. Derfor er jeg usikker på hvordan disse BMR-kalkulatorene fungerer for meg. Noen forslag til hvor mange kcal jeg skal legge meg på nå til å begynne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er egentlig bare å øke 200 kcal pr dag, hver-annenhver uke, og følge med på hva som skjer :) Så lenge du trener og spiser fornuftig mat, burde du kunne spise en god del mer enn du har gjort på dietten din, uten å gå opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er egentlig bare å øke 200 kcal pr dag, hver-annenhver uke, og følge med på hva som skjer :) Så lenge du trener og spiser fornuftig mat, burde du kunne spise en god del mer enn du har gjort på dietten din, uten å gå opp i vekt.

Okei, er det den beste måten å gjøre det på? Jeg kan ikke bare legge meg høyere med en gang liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...