Gå til innhold

Knebøy hjelp


Bicepsbro

Anbefalte innlegg

Altså. Jeg har tidligere bare kjørt knebøy i hammer strength knebøymaskina, men ikveld drista jeg meg til å kjøre skikkelig knebøy. Men jeg har et problem. Jeg er jævlig høy. (ikke så høy, men 1.91 er høyt nok) og dermed lange bein. Jeg kommer greit ned til nesten paralell, men stopper jeg ikke før paralell blir det ass to grass. Ikke sjans til å stoppe i paralell og komme meg opp igjen. Noen tips? Eller må jeg bare kjøre lette nok vekter? Ikveld ble det 80 kg atg, og vet jeg har mye mer å gå på bare det er fra paralell.

Er det en lur ting å kjøre fra benk? Eller må jeg gå ned på typ 50 kilo og jobbe meg oppover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke riktig om jeg forstår problemet. Du må enten gå ass to grass, eller ta kvartbøy? Da er i så fall svaret ganske åpenbart.

Jeg er 2 cm. unna paralell. Så vil ikke si det er kvartbøy. Problemet er, at om jeg kommer over den kneika så går jeg ned. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2 cm. unna paralell. Så vil ikke si det er kvartbøy. Problemet er, at om jeg kommer over den kneika så går jeg ned. :/

Såfremt ryggen din ikke går i full fleksjon når du passerer den "kneika", får du legge igjen egoet hjemme og kjøre knebøy med så stor ROM du klarer med god teknikk. Du vil i det lange løp få større utbytte av det.

PS: Jeg er 1.93 :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en video av bøyen? Hadde vært morro å sett, er lettere å komme med en tilbakemld om en vet hva det er snakk om... Forresten er 2cm over paralell laaangt fra godkjent i styrkeløft sammenheng i hvertfall.... Nok om det.. Jeg har lyst til å se bøyen din.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere, jeg er fryktelig sjenert, så noen video av bøyen kommer ikke. Jeg får en buttwink når jeg passerer paralell, så atg er nok ikke noe bra for meg, fram til jeg får mer mobilitet i hofta vil jeg tro. Vet det er langt fra godkjent løft om det er rett over paralell. :)

Jeg klarer jo å komme meg opp fra gulvet med 80 kilo nå. Så er dumt om jeg må ned på 50-60 for å klare å stoppe.

Men har ingen problemer å legge igjen stoltheten hjemme og jobbe meg oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...