Gå til innhold

Kroppen vokser, utenom armer

Fitnessaera

Anbefalte innlegg

Hei, hele kroppen vokser, men jeg merker at armene har lik størrelse som før...

Noen som har noen smarte ideer for at armene skal voske / få litt volum på de, litt dritt at fremgangen ikke er der på armene. De henger virkelig etter iforhodl til rygg, bryst osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ser programmet ditt ut? Litt vanskelig å si noe uten å vite hva du gjør i dag :)

Hehe, ja skal vel gi litt info: 192høy og veier 82kg . Armene er like tynne som en utrent person.

Jeg kjører forøvrig 5x5, så er ikke så mye isolasjonsøvelser på armer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja skal vel gi litt info: 192høy og veier 82kg . Armene er like tynne som en utrent person.

Jeg kjører forøvrig 5x5, så er ikke så mye isolasjonsøvelser på armer?

Nei, du får ikke mye isolasjon på biceps på 5x5, men det er heller ikke målet med programmet :-) Til gjengjeld får du kjørt triceps ganske greit.

Tro meg, du blir sterkere også i biceps dersom du er tro mot programmet. Bygg grunnmuren først, så kan du tenke på fasaden etterpå? Beste tipset jeg kan gi deg, men det er ingen som skyter deg om du legger inn litt div curls :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får ikke mye isolasjon på biceps på 5x5, men det er heller ikke målet med programmet :) Til gjengjeld får du kjørt triceps ganske greit.

Tro meg, du blir sterkere også i biceps dersom du er tro mot programmet. Bygg grunnmuren først, så kan du tenke på fasaden etterpå? Beste tipset jeg kan gi deg, men det er ingen som skyter deg om du legger inn litt div curls :)

Har ett spm, har det noe effekt å ta 3 sett med 10 ulike øvelser på biceps og tricepsen, eller har det samme effekt med 3sett og 1 øvelse? Ser jo folk som kun trener armene og bryst, og de har mye mere masse en meg.

Men ja enig med deg at det kommer seg, er kun 17:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spm, har det noe effekt å ta 3 sett med 10 ulike øvelser på biceps og tricepsen, eller har det samme effekt med 3sett og 1 øvelse? Ser jo folk som kun trener armene og bryst, og de har mye mere masse en meg.

Men ja enig med deg at det kommer seg, er kun 17:)

Det er ikke nødvendig med så stor variasjon for biceps og triceps. Finn deg noen øvelser som fungerer bra og hold deg til de. 2-3 øvelser er ihvertfall nok.

Ikke alle som vokser like mye i armene av å kun kjøre baseøvelser, men baseøvelsene gir ihvertfall grunnlag for å trene mye tyngre og det vil du uansett ha nytte av for armene også. Som MartinK sier er det ingenting i veien for å legge til litt ekstra armtrening på 5x5, men du skal ikke overdrive heller. 2-4 sett med 8-12 reps 1 eller 2 dager i uken er passelig.

Du vil nok også se at du øker mer rundt armene når du får opp vekta og muskulaturen din enda litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke nødvendig med så stor variasjon for biceps og triceps. Finn deg noen øvelser som fungerer bra og hold deg til de. 2-3 øvelser er ihvertfall nok.

Ikke alle som vokser like mye i armene av å kun kjøre baseøvelser, men baseøvelsene gir ihvertfall grunnlag for å trene mye tyngre og det vil du uansett ha nytte av for armene også. Som MartinK sier er det ingenting i veien for å legge til litt ekstra armtrening på 5x5, men du skal ikke overdrive heller. 2-4 sett med 8-12 reps 1 eller 2 dager i uken er passelig.

Du vil nok også se at du øker mer rundt armene når du får opp vekta og muskulaturen din enda litt mer.

Ser den, men du skriver at det ikke er nødvendig med for stor variasjon med biceps og triceps øvelser, MEN erflere øvelser gir vel bedre resultater? Eller fører dette kun til overtrening? Leste et sted at jeg burde glemme overtrening.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, men du skriver at det ikke er nødvendig med for stor variasjon med biceps og triceps øvelser, MEN erflere øvelser gir vel bedre resultater? Eller fører dette kun til overtrening? Leste et sted at jeg burde glemme overtrening.?

Hvorfor trenger du variere? Noen øvelser tar bra i bunn og andre i toppen, mens andre tar både i bunn og topp. Utover dette er det helt unødvendig å begynne å tenke på vinkler og hvordan man treffer biceps. Så komplisert er ikke biceps.

Selv om du ikke blir overtrent av mange øvelser eller mange sett så er det heller ikke sikkert at resultatet blir noe bedre. Det er bedre å få framgang med så lite volum som du kan slippe unna med, da slipper du å bruke like lang tid på restitusjon. Start med 2 sett og øk progressivt opp til 4 sett i løpet av noen (f.eks 6) uker. Da får du en progresjon på volumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...