Gå til innhold

Benkpress


Ragnarok

Anbefalte innlegg

Hey, på torsdag begynnte eg å trene på treningsenteret her ute kvar eg bur og ville prøve meg på benkpress. Er da 15 år og ca 166 høg og tok no på 40kg + stange som veg 20kg noe eg forstod var ekstremt dumt :p Så prøvde med totalt 30 noe eg heller ikke greide, har normalt sett greid og løfte 40kg men selve stangen er nesten dobbel så stor som eg er. Noen tips til hvordan man gjør det? Problemet mitt er at eg ikke greier og balansere stangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du trener på et treningssenter er det som regel noen du kan spørre om å perfeksjonere teknikken din, noe jeg først og fremst anbefaler. Men noen enkle grep kan være å se litt bakover enn midt opp i taket og prøve å ta i med hele kroppen, som å presse bena ned i gulvet mens du løfter stanga oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å balansere stangen, så er det jo for tungt.

Begynn å løfte kun stangen. Eventuelt så kan du begynne med manualer som er litt lettere.

var vel mer det at eg holdt stanga feil. Låg merke til at stangen var merket hvor man skulle holde den. Når eg plaserte hendene mine der gjekk det mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...