Gå til innhold

Trenger tips & råd til Psmf diett


Strom87

Anbefalte innlegg

Heisann er ny her inne og tenkte etter og ha lest en del, og starte på psmf dietten over noen uker.

Lurte bare på om noen hadde litt konkrete tips og forslag til inntak til min kropp.

Hvor mye mat skal jeg ha om dagen etc. Jeg trener også styrke 3-4 ganger i uken om det har noe og si på inntaket av mat.

Jeg er en mann på 25år 1.75 høy og en vekt på ca 85 kg.

Takker for svar

Mvh

Stephen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Heisann er ny her inne og tenkte etter og ha lest en del, og starte på psmf dietten over noen uker.

Lurte bare på om noen hadde litt konkrete tips og forslag til inntak til min kropp.

Hvor mye mat skal jeg ha om dagen etc.

Jeg er en mann på 25år 1.75 høy og en vekt på ca 85 kg.

Takker for svar

Mvh

Stephen

1. Les igjennom artikkelen.

2. PSMF= ekstrem diett for overvektige.

3. Du er ikke overvektig

4++++ Du ville nok hatt det MYE bedre i hverdagen med et moderat underskudd på 500kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt klart jeg er ikke det du kan kalle overvektig, er mer sexylubben :p

Men trenger en liten boost for og få vekk litt fett.

Har trent styrke i noen mnder nå og ser forbedringer, Begynner og bli strammere, men sliter med fettet rundt magen. og det irriterer meg noe helt sykt. derfor er jeg villig til og ofre litt ved og gå på ekstremdiett noen uker.

4. Det er jeg helt enig i men vil ha en liten kickstart i begynnelsen. Og deretter så vil jeg følge ditt tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Ja det er helt klart jeg er ikke det du kan kalle overvektig, er mer sexylubben :p

Men trenger en liten boost for og få vekk litt fett.

Har trent styrke i noen mnder nå og ser forbedringer, Begynner og bli strammere, men sliter med fettet rundt magen. og det irriterer meg noe helt sykt. derfor er jeg villig til og ofre litt ved og gå på ekstremdiett noen uker.

4. Det er jeg helt enig i men vil ha en liten kickstart i begynnelsen. Og deretter så vil jeg følge ditt tips :)

Anbefaler du finner ut ca hvordan kostholdet ditt har vært i denne perioden du har trent..

Så bruker du kcal kalkulatoren som ligger på fitnessbloggen sin side på facebook ;) Og tar til ditt aktivitetsnivå. Får du f.eks 2500kcal i vedlikehold da :)

Så starter du på 2200kcal. Med ca 1,5-2,5g protein per kg, 1g fett per kg, og resten karbs. Så holder du på sånn i 2-4uker.

Så måler du f.eks 1x i uken, under samme forhold/mat inntak/om morningen på tom mage osv... Med enten: fett klype, målebånd, vekt og speilet. Hvis du har fremgang i form av enten strammere kropp, maks 0,5kg ned i uken, osv. Så fortsetter du. Når dette stopper opp. Så justerer du ned til f.eks 2000kcal :)

Ting tar tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitram.

Kostholdet har vært ganske sunt. Kylling,biff og fisk med grønnsaker/salat og tilskudd som aminosyrer og noe proteinshake. Men har ikke veid maten og telt kcal. Med litt utskeielser i helgene, da har jeg spist vanlig helgemat.

Takker for tips :) Om det er fler som har noe og tilføye så bare kom med det.

Har du noe tips om hva som er bra og spise ? Spiser så og si alt av kjøtt og grønnsaker er lite kresen.

Helt klart at ting tar tid, Jeg sliter jo litt med tålmodighet desverre. Men det får bare gå for dette skal jeg gjennomføre! Er bestemt på og komme i bedre form og få en sunnere livsstil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Nitram.

Kostholdet har vært ganske sunt. Kylling,biff og fisk med grønnsaker/salat og tilskudd som aminosyrer og noe proteinshake. Men har ikke veid maten og telt kcal. Med litt utskeielser i helgene, da har jeg spist vanlig helgemat.

Takker for tips :) Om det er fler som har noe og tilføye så bare kom med det.

Har du noe tips om hva som er bra og spise ? Spiser så og si alt av kjøtt og grønnsaker er lite kresen.

Helt klart at ting tar tid, Jeg sliter jo litt med tålmodighet desverre. Men det får bare gå for dette skal jeg gjennomføre! Er bestemt på og komme i bedre form og få en sunnere livsstil!

Mat er generelt bra så lenge det ikke er "fastfood" aka frossen mat osv...

Proteiner: kjøtt,fugl,fisk(tunfisk,sei,torsk,laks, biff, kylling)

Karbs: grønnsaker, pasta,ris,poteter, havregryn

Fett: egg, laks, tilskudd, nøtter(valnøtter og mandler f.eks)

Er ihvertfall noe av det jeg kommer på. Alt er bra med "Moderate mengder" :) Spiser du laks hver dag, så blir du forgiftet til slutt, hehe :)

Skjønner at tålmodigheten er vanskelig. I samme situasjon, men 173cm høy, 80-82kg... Ligger for tiden på 2000kcal :) Så får hvi håpe det blir bra til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...