Gå til innhold

Trenger litt informasjon..


Jane Emmanuela

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et 5 splitt treningsprogram og en kostholdsplan

av ei som jobber som personlig trener.

Noen som kan fortelle meg hvor mye jeg skal ha i meg av de

forskjellige tingene som f.eks fett, proteiner pr dag?

(sånn at jeg evt kan bytte ut det på planen med f.eks andre ting, når forandring trengs)

Eller er dette kanskje forskjellig fra person til person?

Jeg vil gjerne bygge muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

en FEMsplitt??!? Hvordan ser dette ut, egen bicepsdag eller? Og burde det ikke stå i kostholdsplanen din hva du skal ha i deg av makroer?

Dag 1 & 4 - Bein, rumpe og legger

Dag 2 & 5 - Rygg, mage og skuldre

Dag 3 - Bryst, biceps og triceps

Det står hvor mye gram jeg skal ha i meg av de forskjellige tingene, men ikke hva det er i det liksom..

Og er ikke så inn i det enda at jeg vet hva de forskjellige tingene representerer, om det er fett, proteiner etc liksom :(

Føler meg skikkelig mindre smart, men må spørre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da er det egentlig en tresplitt hun har satt opp da. Hehe, litt bedre, men fremdeles anbefales vel de fleste å gjøre fullkroppsprogram i ganske lang tid før det er noe poeng i splitt. Skjønt, det spørs jo litt hvor mange dager i uka man ønsker/har tid til å trene.

Den enkleste måten for deg å finne utav hva hun mener på, er å legge alle matvarene inn i en kalorilogger (diett.no, ShapeUp e.l.), da ser du hvor mange kcal hun har beregnet for deg totalt, og så ser du hvilke makroer hun har satt opp. Sånn helt generelt anbefales ca 2g protein per kg kroppsvekt, 1g fett per kg kroppsvekt, og så kan man fylle opp med carbs (ev. litt mer fett/proteiner også, om det er ønskelig) til man når ønsket kalorimengde per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da er det egentlig en tresplitt hun har satt opp da. Hehe, litt bedre, men fremdeles anbefales vel de fleste å gjøre fullkroppsprogram i ganske lang tid før det er noe poeng i splitt. Skjønt, det spørs jo litt hvor mange dager i uka man ønsker/har tid til å trene.

Den enkleste måten for deg å finne utav hva hun mener på, er å legge alle matvarene inn i en kalorilogger (diett.no, ShapeUp e.l.), da ser du hvor mange kcal hun har beregnet for deg totalt, og så ser du hvilke makroer hun har satt opp. Sånn helt generelt anbefales ca 2g protein per kg kroppsvekt, 1g fett per kg kroppsvekt, og så kan man fylle opp med carbs (ev. litt mer fett/proteiner også, om det er ønskelig) til man når ønsket kalorimengde per dag.

Å ja, er ikke så inn i dette enda :p

Tusen takk for info :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke er så inni det ennå (typ, nettopp har bestemt deg for å kjøre på med styrke) ville jeg - om jeg var deg - også vurdert å kjøre fullkropp i stedet for splitten. Litt fordi gode fullkroppsprogrammer består av gode baseøvelser som bygger den riktige grunnstyrken før det strengt tatt er særlig vits i å trene splitt, og litt fordi at det kan være vanskelig å få inn 5 økter i uka. Dersom du ender med å droppe en eller to dager, enten pga tidsklemma eller fordi du merker det blir en stor overgang fra det du er vant til og blir litt lei (enten treningsfrekvensen i seg selv eller denne typen trening så ofte), ender du opp med å bare kjøre gjennom hver muskelgruppe en gang i uken, og det er litt waste of time. Muskler trenger bare ca 48 timer før de kan trenes igjen, og hvis man først skal bruke tid på noe er det jo best å gjøre det effektivt spørru meg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er så inni det ennå (typ, nettopp har bestemt deg for å kjøre på med styrke) ville jeg - om jeg var deg - også vurdert å kjøre fullkropp i stedet for splitten. Litt fordi gode fullkroppsprogrammer består av gode baseøvelser som bygger den riktige grunnstyrken før det strengt tatt er særlig vits i å trene splitt, og litt fordi at det kan være vanskelig å få inn 5 økter i uka. Dersom du ender med å droppe en eller to dager, enten pga tidsklemma eller fordi du merker det blir en stor overgang fra det du er vant til og blir litt lei (enten treningsfrekvensen i seg selv eller denne typen trening så ofte), ender du opp med å bare kjøre gjennom hver muskelgruppe en gang i uken, og det er litt waste of time. Muskler trenger bare ca 48 timer før de kan trenes igjen, og hvis man først skal bruke tid på noe er det jo best å gjøre det effektivt spørru meg.. ;)

Ja absolutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...