Gå til innhold

Trenger litt informasjon..


Jane Emmanuela

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et 5 splitt treningsprogram og en kostholdsplan

av ei som jobber som personlig trener.

Noen som kan fortelle meg hvor mye jeg skal ha i meg av de

forskjellige tingene som f.eks fett, proteiner pr dag?

(sånn at jeg evt kan bytte ut det på planen med f.eks andre ting, når forandring trengs)

Eller er dette kanskje forskjellig fra person til person?

Jeg vil gjerne bygge muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

en FEMsplitt??!? Hvordan ser dette ut, egen bicepsdag eller? Og burde det ikke stå i kostholdsplanen din hva du skal ha i deg av makroer?

Dag 1 & 4 - Bein, rumpe og legger

Dag 2 & 5 - Rygg, mage og skuldre

Dag 3 - Bryst, biceps og triceps

Det står hvor mye gram jeg skal ha i meg av de forskjellige tingene, men ikke hva det er i det liksom..

Og er ikke så inn i det enda at jeg vet hva de forskjellige tingene representerer, om det er fett, proteiner etc liksom :(

Føler meg skikkelig mindre smart, men må spørre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da er det egentlig en tresplitt hun har satt opp da. Hehe, litt bedre, men fremdeles anbefales vel de fleste å gjøre fullkroppsprogram i ganske lang tid før det er noe poeng i splitt. Skjønt, det spørs jo litt hvor mange dager i uka man ønsker/har tid til å trene.

Den enkleste måten for deg å finne utav hva hun mener på, er å legge alle matvarene inn i en kalorilogger (diett.no, ShapeUp e.l.), da ser du hvor mange kcal hun har beregnet for deg totalt, og så ser du hvilke makroer hun har satt opp. Sånn helt generelt anbefales ca 2g protein per kg kroppsvekt, 1g fett per kg kroppsvekt, og så kan man fylle opp med carbs (ev. litt mer fett/proteiner også, om det er ønskelig) til man når ønsket kalorimengde per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider