Gå til innhold

Kink i nakken


mimi85

Anbefalte innlegg

Rett etter å ha trent negative pullups i går fikk jeg kink i nakken (regner med at det var svært selvforskyldt og grunnet dårlig oppvarming). Det ble i løpet av kort tid skikkelig vondt og jeg følte det svimlet for meg og tårene sprutet da jeg skulle kle på meg i garderoben. I dag kjennes det ikke noe bedre.

Googling og råd fra andre tilsier at det ikke er noe å gjøre med og at det sannsynligvis raskt går over av seg selv. Jeg hadde virkelig håpet at det skulle bedre seg i løpet av natten, men etter en for en stor del søvnløs natt på sofaen er det eneste som har endret seg at resten av kroppen er skikkelig støl (jeg klarte ikke å finne en liggestilling som ikke gjorde for vondt i sengen og fikk bare panikk når jeg lå der for at jeg ikke skulle komme meg opp igjen, så derfor ble det sofaen).

Er det noe annet jeg kan/bør gjøre enn å vente til det går over?

Det eneste som ikke gjør særlig vondt er å sitte eller stå oppreist med hodet lent mot høyre. Bør jeg bare la hodet mitt være i denne stillingen eller gjør det bare vondt verre? Burde jeg prøve å tvinge meg selv til å holde hodet rett opp og ned?

Kjører på med ibux og paraceter, uten at jeg føler det hjelper så mye.

Setter veldig pris på om noen har noe å komme med :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til kiropraktor eller naprapat så får du hjelp :)

Takk for svar! Ja, kanskje det er det jeg bør gjøre først som sist. Men jeg har jo tenkt at dersom det er slik at sånne ting vanligvis går raskt over av seg selv burde jeg vente og se det litt an. At noen skal drive å bevege og knekke på nakken min virker egentlig skikkelig fælt :inpain:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du kan gjøre er å prøve å holde deg i lett bevegelse, å legge på noe varme eller ta en varm dusj pleier å hjelpe noe. Disse tingene går ofte over av seg selv, men de går mye fortere over med behandling. Manuellterapeuter, kiropraktorer og naprapater fikser dette greit, samme gjør en fysioterapeut om han har litt videreutdanning på feltet Det høres sikkert litt skummelt ut at noen skal herje med naken din akkurat nå, men dette er noe vi ser fryktelig ofte og ingen ting å være redd for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du kan gjøre er å prøve å holde deg i lett bevegelse, å legge på noe varme eller ta en varm dusj pleier å hjelpe noe. Disse tingene går ofte over av seg selv, men de går mye fortere over med behandling. Manuellterapeuter, kiropraktorer og naprapater fikser dette greit, samme gjør en fysioterapeut om han har litt videreutdanning på feltet Det høres sikkert litt skummelt ut at noen skal herje med naken din akkurat nå, men dette er noe vi ser fryktelig ofte og ingen ting å være redd for! :)

Tusen takk for gode råd :). Da blir det nok behandling dersom det ikke blir bedre ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...