Gå til innhold

Jeg trenger en sixpack jeg...


Rosaskya

Anbefalte innlegg

Jeg er en ekte newbie i den seriøse treningsverden, og er svært dedikert! Lider av stahet og trass, så dersom en utfordring blir gitt på riktig måte gjør jeg alt for å gå i mål som vinner:-) My gift and my curse. Akkurat nå er målet å gå ned i fettprosent, samt få en "bedre" sixpack enn en kompis innen sommeren... Om det vil gå gjenstår å se, men jeg jobber meg mot det med iherdig innsats!:)

Sååå, noen som kan hjelpe meg litt med fettprosent? Hvor fort er det mulig å gå ned i fettprosent på en sunn og godt måte? Da jeg gikk ned i vekt, gikk jeg ned en kilo i uken...og det gikk helt fint. Men hvordan er det med fettprosent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyde; 172

Vekt; 67 ish

Trening; følger nå fortiden et program laget av Silje Mariela kalt fatattack. Det er et program over 12 uker, tre ulike faser. Blir gjennomført 4treninger i uken, der markløft, knebøy, benk og militærpress og chins har hver sin dag. Det blir gjennomført 5-5-maks, 3-3-maks og 5-3-maks sammen med støtteøvelser... Hver økt legger opp til 2-4 sirkler som gjennomføres 12, 10, 8 eller 6reps (kommer an på uken) 3-4 sett. Det er også lagt opp med KORTE cardioøkter på slutten, intervaller, roing, ellipse og knebøy med skulderpress. Øktene tar meg Caroline 1-2 timer. Det er veldig gøy, og har hatt super progresjon (tror jeg) fra å aldri ha tatt markløft til å nå ta 65kg. Eller å klare chins med strikk...

Ellers har jeg en aktiv arbeidsdag, med mye gåing, litt svømming og ridning...

Når det kommer til kost;

Treningsdager kval 1600

Protein 140

Karb 85

Fett 55

Treningsfri

Kcal 1400

Protein 120

Karb 60

Fett 65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så induviduelt at det er veldig vanskelig å skulle gi deg noe eksakt svar på. Det kommer an på forbrenningen din, hva du spiser, hvor mye du spiser, hvor mye av muskelmassen din du klarer å beholde, forhåpentligvis alt men :p Hva du gjør av cardio, men så er det ikke dermed sagt at du trenger cardio, bare stort nok underskudd, og så er det seff hvor lenge du skal holde på slik som har mye innvirkning. Mange faktorer å ta hensyn til. Jeg selv har en plan med det der, men har ikke helt kommet dit enda tidsmessig, men om en måneds tid, DA :p Jeg liker å ha en plan på ting. Har du laget deg en plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm... Skal se om jeg får lastet opp et bilde:) Men det jeg lurer på er noe svar på hvor mye man kan gå ned i fettprosent, si sånn i løpet av en mnd?

Som det ble sagt over her er det vanskelig å si hvor mye man går ned i fettprosent ila. en måned. Det optimale for vekttap derimot er en halv kilo i uka. Mer enn det er ikke gunstig, da dette blir forbrenning av muskler også. Selvfølgelig vil det beste være å bare tenke på å bygge seg sterkere! Å beholde vekta og bli sterkere (få fiiiin kropp) er det jeg ville satt fokus på! Deretter justere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...