Gå til innhold

Sliter i knebøy, hater det.


CupCayk

Anbefalte innlegg

Har vært på gymmet en tur idag, og siden dere var så snille og hjalp meg i går kveld ville jeg gi dere et lite referat fra dagens økt. Har korrigert teknikken min både på oppvarmingsdelen og selve løftene. Tiden på oppvarmingen ble også noe kortet ned på. Prøvde mitt beste å huske alle tips jeg fikk i går, og å implementere disse i mine løft idag. Siden jeg har slitt lenge med vondt i hofter og dårlig rekruttering av quads har jeg ikke greid å løfte særlig tungt. Målet for dagens økt når jeg dro hjemmefra var å kunne løfte 50kg. x 3 reps. uten å ha smerter i hofte. Fulgte nøye med i speilet under oppvarming og dybden var litegrann under parallell idag, hele knebøy økta var KREM. Elsker hvordan dere har klart å rette på meg, mange har prøvd før men har ikke greid det, men idag var det bare en lek, rett og slett moro å være på trening, så jeg hadde ett eneste stort fett glis fra jeg kom inn til jeg gikk hjem :D Så mye setter jeg pris på hjelpen jeg fikk. Jeg kjente med en gang at dette stemte. Etter oppvarmingssett med lett belastning kjente jeg overhode ingen smerte i hoftene, og jeg visste at noe var på rett vei. Hadde alltid hatt vondt etter disse settene. Stanga holdt jeg langt ned idag, albuene fint, så vertikalt som mulig. Overkroppen mer vertikalt enn noensinne, rumpa veldig bra ut. Bra tyngepunkt og balanse i hele økta, kjente at jeg fikk pump i quadsa idag så dem svarte bra mot vekta. Største forskjellen idag var at fra bunnposisjon og opp, der jeg før har blitt helt tomat i trynet og slitt meg opp, så gled det som varm kniv i smør. Jeg hadde 6-7 sett idag, der jeg endte opp med en 65 kg x 3 reps, sist trening slet jeg med 50 kg x 3. Jeg kjente idag at jeg klarte mer, men det var ingen vits å bli høy på pæra og dra det for langt så jeg ga meg der og har 70 kg på programmet imorgen, gleder meg veldig til det. Hvis jeg skal fordype meg og gå inn på nøyaktig hva som har vært problemet mitt så vet jeg ikke, jeg er ikke så god på styrkeløft at jeg kan fastslå det, men noe har endret seg drastisk. Jeg trenger heller ikke prøve forklare for jeg har filmet idag så dere skal få se resultatet av tipsene deres! Hvis jeg fortsatt har tekniske feil vil jeg gjerne at dere fortsetter å kommentere det slik at jeg kan bli bedre på teknikken min, om den ikke var helt 100 idag så føltes den iallfall veldig bra :)

- Til bluebear: jeg prøvde å krølle tærne og det fungerte veldig bra!

- Jeg prøvde under oppvarmingen å ha skiver under tærne istedetfor hæla, da falt jeg rett framover med en gang.

Stor takk til oddis og bluebear for at dere fiksa teknikken min. All ære til dere.

Squat warmup, frontal view -

Squat warmup, side view -

Squat 65 kg. x 3 reps -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...