Gå til innhold

Intervallsøkt før styrketrening

steinrobert

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har noen spørsmål som jeg tenkte kanskje noen av dere kunne hjulpet meg med!

Jeg har meldt meg opp på Råskinnet som går av stabelen 4.Mai og nødt til å få gang på kondisjonen, da den er litt laber for tiden. Dette tenkte jeg å gjøre ved å ta regelmessige intervalløkter.

MEN, jeg startet nylig med styrketrening for å bygge opp litt muskler på kroppen, og gjør et full-kroppsprogram tre ganger i uken.

Jeg har dessverre ikke tid til å trene mer en de 3 gangene og derfor har jeg tenkt på å ta intervalløktene før styrketreningen.

Spørsmålet mitt er om intervalløktene kan virke destruktivt for styrketreningen? Bør jeg designere en egen dag for dette? Eller andre forslag?

Setter pris på alle råd! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden fokuset ditt frem til mai er på å få opp kondisjon, så legger du intervallene før styrken. Når du er ferdig med løpet kan du heller legge de etter. Det er ikke optimalt å ha begge deler i en økt. Men, det virker som du er ganske nyoppstartet? Da vil du uansett kunne oppleve god fremgang ved å kjøre styrke og løping i samme økt.

Husk å sørge for tilstrekkelig kosthold;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ganske nyoppstartet på styrkefronten, startet for 4 uker siden og fremgangen har vært fantastisk!

Løpingen har jeg holdt av og på med i noen år nå, men hadde vært synd hvis dette skulle ødelegge for den fine fremgangen i styrke.

Kostholdet tror nok jeg at skal strekke til! :)

Men uansett, tusen takk for tips! Da skal jeg prøve å gjøre det før styrketrening i øktene framover og se hvordan det føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...